A villanyautókkal szabadultak el igazán a teljesítmény-adatok, és egyelőre nem látszik a verseny vége. 1900 lóerő feletti teljesítményt már eddig is több típus kínált: a Pininfarina Battista, a Rimac Nevera és a Lotus Evija csúcsteljesítménye is ebben a régióban mozog. Ám az ismeretlen nevű, bécsi székhelyű Deus rálicitál mindre.
A New Yorkban bemutatott kétüléses sportkocsi elegáns, középmotoros benzines is lehetne. A vonásai ugyan inkább semlegesek, mint érdekesek, de úgy tűnik, ez nem a terveket készítő Italdesign hibája, sokkal inkább a megbízó filozófiájából adódik. „Nálunk a formaterv nem csak a látványról szól. A filozófiánk, hogy könnyed stílusban hozzuk egységbe a formát, a funkcionalitást és a korszerű technikát az elektromos hipersportkocsik szegmensében.” - mondta a Deus vezető tervezője, Adrian-Filip Butuca.
A korszerű műszaki tartalom egyébként szintén külső beszállítótól jön: a Williams Advanced Engineering tervezte a moduláris padlólemezt, amelyben az akkumulátor és a hajtás egyaránt elég szabadon skálázható. Motorból például kettőt, hármat és négyet is alkalmazhatnak, az igényeknek megfelelően. A legnagyobb elérhető teljesítmény 2230 lóerőre, a legnagyobb akkumulátor-kapacitás 160 kWh-ra adódik.
Az nyilvánvaló, hogy semmiféle épeszű indok nincs egy ennyire erős autó létrehozására: az 1,99 másodperces gyorsulás százig, és a 400 km/h-s végsebesség sem használható ki gyakorlatilag soha, azon túl, hogy baromi jól mutatnak a katalógusban. Ám úgy néz ki, van fizetőképes kereslet, nyilván ezért is tervezi a Deus, hogy 99 Vayanne szériapéldányt készít 2025-től. Árat egyelőre nem mondtak, de ha abból indulunk ki, hogy egy teljesen új típus fejlesztési költsége oszlik el 99 felé, és az eladásoknak ezen felül számos szakembert kell eltartania a következő öt-hat évben, abból az a következtetés adódik, hogy egy-egy autó ára hét számjegyű lesz, euróban, és legalább kettessel kell, hogy kezdődjön.
Nem kizárt persze, hogy a világ legerősebb utcai autójának címe még az előtt elvándorol a Deustól, hogy az autó gyártásba menne: logikus feltételezés például, hogy a Bugatti-Rimac egy ilyen típusú rekorddal indítaná a villanyautós pályafutását, és nyilván leginkább méretezés kérdése, hogy meglegyen a 2500 lóerő. Erős a gyanúnk, hogy a villanyautós teljesítményverseny még csak most veszi kezdetét.