A kínai First Auto Works, amely már Maónak is készített elnöki limuzint, mostanság azzal próbálkozik, hogy utolérje a legnagyobb luxusautó-gyártókat. A legtöbb típusuk ennek megfelelően nagy limuzin, de nem hiányozhatnak a kínálatból a nagy SUV-k sem.
Az LS7 ezek közül is a legnagyobb lesz, amelynek a BMW X7, a Maybach-Mercedes GLS, a Cadillac Escalade ESV vagy a Lexus LX ellenfeleként kell helyt állnia. A méretei is a feladathoz méltók: a hossza 5,7 méter, a szélessége 2,1 méter, a magassága 1,99 méter, a tengelytávja pedig 3,3 méter.
A forma kicsit olyan, mintha egy régebbi Toyota Land Cruiserből indultak volna ki. Nem lenne meglepő, ha így volna, hiszen a FAW gyártott Land Cruisert úgy egy évtizeddel ezelőtt, és máig van vegyes vállalatuk a Toyotával. Az viszont látszik, hogy igyekeztek érdekes részleteket keresni az alapforma sematikusságának enyhítésére.
A hűtőrács természetesen gigantikus, és már meglevő sablonokat követ: például az E-HS9-esen láttunk hasonlót, két évvel ezelőtt. Itt persze ez is nagyobb egy számmal, ahogy minden más is. Ezen felül az első és hátsó lámpákon, illetve az oldalablakok krómszínű díszítésein is látszik, hogy igyekeztek jellegzetessé tenni a látványt.
Az autó hajtását egyébként egy 4 literes, turbós V8-asra bízták, amely 365 lóerő és 550 Nm leadására képes. Ez ugyan kevesebb, mint a kategóriában megszokott értékek, de így is simán elérhető vele a 200 km/h – talán gyorsabban is menne az LS7-es, ha nem szólna közbe az elektronika.
Az LS7-es igazi karaktere akkor mutatkozik meg igazán, ha belülről látjuk: egyértelműen a fényűzés írja le a legjobban a hangulatot. Hátul két különálló, fotel-szerű, lábtámaszos ülést találunk, a kettő közt széles, kezelőszervekkel telerakott könyöklővel. A Hongqi SUV-ja igazából sofőrös limuzin, dekadens fabetétekkel és luxusfoteleket idéző bőr kárpitokkal, ha ez első pillantásra nem is látszik rajta.
Az árából viszont sejthető: 1,5 millió jüanba kerül majd, ami bő 81 millió forintnak felel meg. Ez alapján nem is BMW vagy Mercedes, inkább Rolls-Royce és Bentley riválisnak tűnik a népi Kína saját fejlesztésű belsősáv-takarítója. Ám nyilván így is lesz iránta kereslet, már csak azért is, mert Kínában a Párt az utóbbi években a hazai gyártmányok vásárlását szorgalmazza, és ez nyilván a leggazdagabb elvtársakra is vonatkozik.