Egyre nő az akkuk energiasűrűsége
A villanyautók legfontosabb alkatrésze egyértelműen az akkumulátorpakk. A mérnökök tovább kísérleteznek a különféle akkumulátor-kémiákkal, szilárdtest-akkukkal, de nagyságrendi ugrást egyelőre csak laborkörülmények között sikerült elérni. Némi bizakodásra adhat okot, hogy a volumetrikus, tehát a térfogathoz viszonyított sűrűség a sokszorosára nőtt az elmúlt évtizedekben.
A volumetrikus energiasűrűség az akkumulátor adott térfogatán tárolható energia mennyiségét jelenti. Minél nagyobb ez a szám, annál kisebb akkumulátorokat lehet gyártani, ami az autótervezés szempontjából lehet döntő: több hely marad az utasoknak, alacsonyabb építés, kisebb légellenállás érhető el velük.
Az amerikai Energiaügyi Minisztérium Járműtechnológiai Hivatalának egy előadásán került elő az az ábra (pdf), amely szerint 2008 és 2020 között a nyolcszorosára, 55-ről 450 Wh/literre nőtt a lítium-ionos akkuk ipari átlaga. A gravimetrikus energiasűrűség (Wh/kg) ezzel szemben a tömeghez viszonyít, a javulás nem ennyire látványos: a BloombergNEF szerint 2010 óta a lítiumion akkumulátoroké háromszorosára nőtt.