Kifejezetten ritka, hogy egy nagyobb autógyártó külön karosszériaváltozatot fejlesszen a bérautó-piac számára. A Kia most mégis ezt tette: kialakítottak egy olyan modellt, amely elsősorban a hátsó üléssorban tágasabb és kényelmesebb, mint az eddig ismert villany-Niro.
A trükk egyszerű: a kifutó Niro EV/e-Niro típust vették alapul, amelyet amúgy épp most váltanak fel egy frissebb modellel. Így a műszaki alapok fejlesztési költsége már nem terheli a projektet, és a karosszérián csak néhány kisebb módosítást kellett végrehajtani.
A legnagyobb újdonság a hátrafelé emelkedő tető, amelyhez a hátsó ajtók ablakait is hozzáigazították. A tető legmagasabb pontja így 8 centivel került feljebb, ami elsősorban a tágasabb hátsó fejtérben jelentkezik. Emellett egy centivel hosszabb is lett a Niro Plus, bár ennél valószínűleg többet számít, hogy a belső burkolatok keskenyebbek lettek, ami szintén a térkínálat javulását hozza.
Átdolgozták a Niro EV fedélzeti rendszerét is: az új egyetlen nagy kijelzővel igyekszik helyettesíteni, amit csak lehet, egyebek közt tartalmaz egy digitális tachográfot, és a taxaméter funkciót is egy app látja el benne.
A Kiának elég komoly ambíciói vannak a Niro Plus kapcsán: szeretnének ezen a kissé elhanyagolt piacon 2030-ra vezetők lenni, amire lehet is esély, ha az újrahasznosított típust elég olcsón tudják adni.
Később egyébként érkezik egy polgári változat is a Niro Plusból, amelyből nem csak elektromos, de hibrid változatok is lesznek, így lényegében tovább élhet az előző generációs Niro ennek a tágasabb, de egyszerűsített belső terű változatnak a képében.