Brabus 900: nincs nagyobb felvágás?
Egy bizonyos árszint felett már ritka a tuning: egy Bentayga vagy egy Rolls-Royce Cullinan általában gyári állapotban is eleget nyújt a potenciális vásárlóknak. De persze van kivétel is, és úgy néz ki, a Maybach GLS egy ilyen: a Brabus kínál belőle egy olyan tuningváltozatot, amely minden józan megfontoláson túlmutat.
Egyszerűen csak 900-nak nevezik, és ez el is mondja a lényeget: ezt a hatalmas belsősáv-tisztítót 900 lóerő mozgatja. Az AMG négyliteres turbómotorja elég erős gyárilag is, de ehhez, úgy néz ki, már kevés lett volna, így a Brabusnál készítettek belőle egy 4,5 literes változatot, ami a 900 lóerő mellé 1250 Nm nyomatékot is leadhatna, ha bírná az erőátvitel. Ám úgy néz ki, ebben a Brabusnál sem biztosak, így a 9 fokozatú automata váltóra csak 1050 Nm-t engednek rá.
A 900 lóerő olyan mennyiség, amit elképzelni sem könnyű – a többségnek a tizede is bőven elég mindenre – de az azért sokat elárul róla, hogy a világ egyik legnagyobb luxusautóját 4,2 másodperc alatt gyorsítja százra, és a végsebességet elektronikával kellett 320 km/h-ra korlátozni, mert a motorerő ennél nyilván többet is lehetővé tenne.
Praktikusan nyilván lényegesebb, hogy hogyan igyekeztek feldobni a belső tér hangulatát – nos, a Brabus tervezői kétszínű bőr kárpitozással és rengeteg karbonszál-mintás betéttel dekorálták az autót, kívül pedig hatalmas felnik, és látványos aerodinamikai-optikai csomag segít a Brabus változat felismerésében.
Árat egyelőre nem mondtak, de akinél ez a kérdés egyáltalán felmerül, annak valószínűleg nem is nagyon futná ilyesmire.