A BMW két hete bemutatott zászlóshajója, az új hetes elektromos verziója 2640 kilót nyom, miközben a modell legelső szériája (E23, 1977) felülről karcolta az 1600 kilót. A hízás persze nem csak a bajorokat érinti, az egész autóipar a saját fejlesztéseinek súlyát nyögi. Ennek hamarosan vége lehet.
![4](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4303/43030/430301/43030166_3284532_0f807f0203eb0e4dcd5c9677eff96df2_wm.jpg)
Az új hetes főmérnökével, Christoph Fagschlungerrel beszélgetett az ausztrál Car Sales, az interjúban szóba kerültek az egyre súlyosabb BMW-k is, Fagschlunger szerint a legnehezebb modelljük azonban még hátravan: a plug-in sport-SUV, az XM szériaváltozata jövőre mutatkozik be. A hetesnek másodikként sem kell szégyenkeznie, a közvetlen konkurens Mercedes EQS-re 60 kilót, a Rolls-Royce Phantomra 30-at, az X7 M60i-re pedig 72-t ver.
![7](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4303/43030/430301/43030148_3284530_89c9fc0377aeb2dd7bc036c7b7d33049_wm.jpg)
A főmérnök szerint a súlygyarapodás már az elektromosítás előtt is trend volt, ami a luxus-kiegészítők, a biztonságtechnikai felszerelések, az összkerékhajtás és az SUV-k terjedésére vezethető vissza. Szemléletes példaként a luxusautók több irányban állítható, klimatizált és sokszor masszázs-funkciókkal tömött üléseit hozta: 40 kilóval nehezebbek, mint 20 évvel ezelőtt; még hajmeresztőbb, hogy a legkomolyabbak darabonként 100 kilogrammot is nyomhatnak.
A súly pedig körkörös probléma, hisz minél nehezebb az autó, annál több merevítést és biztonsági kiegészítőt igényel. Mégsincs minden veszve, Fagschlunger szerint elértük azt a határt, ahonnan a technológiai újítások miatt már nem lesz feljebb: az akkumulátorok energiasűrűsége nő, a nehéz hangszigetelés helyett/mellett aktív zajszűrők jelennek meg, a technológia okosabbá válik. Ezek mellett pedig van egy gyakorlati határ is, ami fölött már a közlekedés is nehézkes, ezt már nem éri meg átlépni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)