A BMW két hete bemutatott zászlóshajója, az új hetes elektromos verziója 2640 kilót nyom, miközben a modell legelső szériája (E23, 1977) felülről karcolta az 1600 kilót. A hízás persze nem csak a bajorokat érinti, az egész autóipar a saját fejlesztéseinek súlyát nyögi. Ennek hamarosan vége lehet.
Itt a vadiúj 7-es BMW – merénylet a jó ízlés ellen?
Mindenféle aranymetszésnek háttal ülve rajzolták az új csúcslimuzint, cserébe V12-es helyett villanymotorokat kap a csúcsváltozat.

Az új hetes főmérnökével, Christoph Fagschlungerrel beszélgetett az ausztrál Car Sales, az interjúban szóba kerültek az egyre súlyosabb BMW-k is, Fagschlunger szerint a legnehezebb modelljük azonban még hátravan: a plug-in sport-SUV, az XM szériaváltozata jövőre mutatkozik be. A hetesnek másodikként sem kell szégyenkeznie, a közvetlen konkurens Mercedes EQS-re 60 kilót, a Rolls-Royce Phantomra 30-at, az X7 M60i-re pedig 72-t ver.

A főmérnök szerint a súlygyarapodás már az elektromosítás előtt is trend volt, ami a luxus-kiegészítők, a biztonságtechnikai felszerelések, az összkerékhajtás és az SUV-k terjedésére vezethető vissza. Szemléletes példaként a luxusautók több irányban állítható, klimatizált és sokszor masszázs-funkciókkal tömött üléseit hozta: 40 kilóval nehezebbek, mint 20 évvel ezelőtt; még hajmeresztőbb, hogy a legkomolyabbak darabonként 100 kilogrammot is nyomhatnak.
A súly pedig körkörös probléma, hisz minél nehezebb az autó, annál több merevítést és biztonsági kiegészítőt igényel. Mégsincs minden veszve, Fagschlunger szerint elértük azt a határt, ahonnan a technológiai újítások miatt már nem lesz feljebb: az akkumulátorok energiasűrűsége nő, a nehéz hangszigetelés helyett/mellett aktív zajszűrők jelennek meg, a technológia okosabbá válik. Ezek mellett pedig van egy gyakorlati határ is, ami fölött már a közlekedés is nehézkes, ezt már nem éri meg átlépni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd
A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
