A BMW két hete bemutatott zászlóshajója, az új hetes elektromos verziója 2640 kilót nyom, miközben a modell legelső szériája (E23, 1977) felülről karcolta az 1600 kilót. A hízás persze nem csak a bajorokat érinti, az egész autóipar a saját fejlesztéseinek súlyát nyögi. Ennek hamarosan vége lehet.
Az új hetes főmérnökével, Christoph Fagschlungerrel beszélgetett az ausztrál Car Sales, az interjúban szóba kerültek az egyre súlyosabb BMW-k is, Fagschlunger szerint a legnehezebb modelljük azonban még hátravan: a plug-in sport-SUV, az XM szériaváltozata jövőre mutatkozik be. A hetesnek másodikként sem kell szégyenkeznie, a közvetlen konkurens Mercedes EQS-re 60 kilót, a Rolls-Royce Phantomra 30-at, az X7 M60i-re pedig 72-t ver.
A főmérnök szerint a súlygyarapodás már az elektromosítás előtt is trend volt, ami a luxus-kiegészítők, a biztonságtechnikai felszerelések, az összkerékhajtás és az SUV-k terjedésére vezethető vissza. Szemléletes példaként a luxusautók több irányban állítható, klimatizált és sokszor masszázs-funkciókkal tömött üléseit hozta: 40 kilóval nehezebbek, mint 20 évvel ezelőtt; még hajmeresztőbb, hogy a legkomolyabbak darabonként 100 kilogrammot is nyomhatnak.
A súly pedig körkörös probléma, hisz minél nehezebb az autó, annál több merevítést és biztonsági kiegészítőt igényel. Mégsincs minden veszve, Fagschlunger szerint elértük azt a határt, ahonnan a technológiai újítások miatt már nem lesz feljebb: az akkumulátorok energiasűrűsége nő, a nehéz hangszigetelés helyett/mellett aktív zajszűrők jelennek meg, a technológia okosabbá válik. Ezek mellett pedig van egy gyakorlati határ is, ami fölött már a közlekedés is nehézkes, ezt már nem éri meg átlépni.