Letiltottak egy Land Rover reklámot, mert szakadékba hajthat miatta a néző
A Land Rover reklámot tett közzé, amelyet főként az új Defender széria terepképességeinek szenteltek. Partmenti kövezéseken hajtanak fel az autók, sivatagban sietnek, folyómederben gázolnak, tehát hozzák a szokásos offroados elemeket. Ezekkel nem is volt gond, de az utolsó jelenet miatt két panasz is érkezett az angol médiafelügyelethez.
A reklámfilm e pontján két Defender parkol egy szakadék szélén, a harmadik pedig a parkolóasszisztens segítségével tolat kényelmetlenül közel a nagy semmihez. A brit reklámügyi hatósághoz (ASA) érkezett panaszok veszélyesen félrevezető tartalomra hivatkoznak, mondván, a modern parkolóradarok nem érzékelik az ürességet, ezért nem használhatók a reklámban mutatott módon.
A Jaguar Land Rover azzal hárított, hogy a felvételeken igazából a sziklák miatt jeleznek a szenzorok, de a hatóság nem fogadta el az érvelést: szerintük az emlegetett sziklák nem azonosíthatók be egyértelműen, ezért az Egyesült Királyságban nem tűzhetik műsorra a reklámot. A JLR tudomásul vette az ítéletet, de az interneten így is tovább él a kisfilm.