Megmutatták a vadiúj Range Rover Sportot
A Land Rover megtartotta a jól működő receptet: elkészítették a Range Rover technikájára épülő, de annál könnyedebb stílusú luxusterepjárót, a Range Rover Sportot. Az előző generáció a cég egyik legnépszerűbb típusa volt eddig is, az elegánsabb, korszerűbb külső pedig csak jót tehet a keresletnek.
Nagy forradalomra a formatervben persze nem számíthattunk: a Range Rover Sport legújabb változata is a jól ismert Range Rover szabvány-megoldásokat örökölte. Itt is felbukkan a közel egyenesen elvágott tető, a motorháztetőből kiinduló övvonal és az optikailag összefüggő ablaküvegek, így ez a modell is könnyen azonosítható, mint a Range Rover sorozat egy tagja. Ugyanakkor az első fényszórók folytatásaként kialakított hűtőrács, és a hasonlóan egyetlen vízszintes csíkot alkotó hátsó lámpák hatékonyan különböztetik meg a Sportot az azonos alapokra épülő, de drágább, és valamivel nagyobb Range Rovertől.
A műszaki alapot ugyanaz az MLA nevű alumínium padlólemez adja, amelyet a Range Rovernél is alkalmaztak. Itt is nőttek a méretek – a tengelytáv konkrétan 7,5 centit, ami bőségesebb hátsó lábteret eredményez – és a hajtásváltozatok is nagyon hasonlók a két modell esetében. Az európai választék zömmel háromliteres, soros hathengeres Ingenium turbómotorok köré épített hibrid hajtásokkal lesz elérhető.
A 48 voltos hibridek közül az egy szem benzines lesz, a P400, és három dízel, a D250, a D300 és a D350 – a szám a típusjelzésben a motor legnagyobb teljesítményével egyezik meg. Ezen felül itt is felbukkan 440 és az 510 lóerős konnektoros hibrid hajtás, amely kifejezetten nagy, 38,2 kWh-s akkumulátort is tartalmaz. A P440e 114, a P510e 113 km-es elektromos hatótávot ígér WLTP ciklusban, ami a gyáriak szerint valós körülmények közt is elég lesz úgy 88 km megtételére a benzinmotor beindítása nélkül.
Természetesen a Sportból is készül V8-as változat, és akár a Range Roverben, itt is a BMW-től vásárolt, 530 lóerős, két turbófeltöltős motort alkalmazzák. A P530-assal akár 4,5 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség, cserébe itt nincsen a hajtásban villanymotor, ami a fogyasztás mellett a változat árában is meglátszik majd. Minden motorhoz a jól ismert, nyolcfokozatú ZF automata váltó, és állandó összkerék-hajtás jár.
A fentieken felül később még két változat bemutatása várható: egy SVR sportváltozat, amelybe állítólag a BMW V8-as 600 lóerő feletti teljesítményű kivitelét építik, illetve egy tisztán elektromos, bár ezekről egyelőre kevés konkrétumot közöltek.
Az összes Range Rover Sport alapfelszereltségként kap légrugós futóművet, és elérhető hozzájuk elektronikusan vezérelt dőléscsökkentés, nyomatékvektorozó önzáró differenciálmű, valamint összkerék-kormányzás is, amely 7,3 fokig képes kitéríteni a hátsó kerekeket.
Természetesen korszerű fedélzeti rendszerrel is ellátták az új típust: a Pivi Pro nevű rendszer 13,1 hüvelykes érintőképernyőn keresztül kezelhető, a hangvezérléshez pedig az Amazon Alexa programját használják.
A Range Rover Sportra azonnal elkezdték felvenni a rendeléseket. A D250 alapkivitel ára 93 ezer euró, azaz kb. 35,3 millió forint lesz.