Nem engedi el a Seat márkát a Volkswagen
Az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kapott az új Cupra márka, és mellette alig foglalkoztak a Seat jövőjével. A jelenség csúcspontját eddig a spanyol VW leányvállalat tavaszi prezentációi jelentették, ahol már tényleg csak a Cuprát érintő tervekről beszélt a céget vezető Wayne Griffiths, a Seatról szinte említést sem tettek.
Így aztán érthető, hogy ismét felbukkantak a Seat márkát temető pletykák, és úgy tűnik, ezek eljutottak a VW csoport magasabb szintjeire is. Az aggodalmakat most Herbert Diess, a cégcsoport vezérigazgatója igyekezett eloszlatni. „Azért, hogy világos legyen: a Cupra nem váltja fel a Seatot, hanem segít nyereségessé tenni azt.” - írta a Linkedinen.
„Most, hogy kevés mikrocsipet tudunk beszerezni, a nagyobb nyereséget hozó Cupra típusokat részesítjük előnyben. A Cupra kínálat elektromosítása, illetve a csak ezen a márkanéven bemutatkozó típusok is gazdasági szempontok miatt szükségesek.” - magyarázta Diess a mélyebb összefüggéseket. Ugyanakkor azt is kiemelte, hogy a Seat most épp az utóbbi évtizedek legerősebb, legsokszínűbb kínálatával rendelkezik. „Összesen vagy 8 milliárd eurót fektettünk bele az évek során. Számítunk rá, hogy továbbra is sikeres lesz ez a paletta, és még nagyon sokat fejlesztünk rajta a következő években.”
Ennyi persze nem feltétlenül lesz elegendő, hogy teljesen elhallgattassa a Seat beszántásáról szóló pletykákat. Elvégre a márka fejlesztésére nézve egyáltalán nem közöltek terveket, egy olyan időszakban, amikor pedig minden más, a VW csoporthoz tartozó márka kapcsán jelentős befektetéseket ígértek. Ám arra talán elég lesz Diess beavatkozása, hogy elcsendesítse az ilyen témájú sajtóhíreket, amelyek nem feltétlenül tesznek jót az üzletnek - elvégre ki akarna egy megszűnés előtt álló márkától autót venni?