Régóta hallani, hogy a Foxconn az autógyártás felé nyitna, és most újabb hatalmas lépést tettek ebbe az irányba. Megvették azt a hányatott sorsú autógyárat Ohio államban, amelyet néhány éve a General Motors hagyott el.
A Lordstown üzem 2019-ig a General Motors gyára volt, ahol olyan olcsó alapmodellek készültek az évek során, mint a Chevrolet Monza, Vega, Cavalier, Cobalt és Cruze. Az ilyen típusok iránti kereslet csökkenésével a GM a gyár bezárása mellett döntött, de a helyi kezdeményezésre létrehozott Lordstown Motors 2019-ben átvette a gyár fenntartását, azzal a céllal, hogy az Endurance nevű elektromos pickupot gyártsák itt.
Erre azóta sem került sor - a Lordstown Motors szerint hiányzik legalább 150 millió dollár a gyártás beindításához - ám a Foxconn felbukkanásával változnak a tervek is. A Lordstown Motors gyár nélküli tervezőcéggé alakul, a Foxconn pedig mintegy 230 millió dollárért átveszi az egykori GM üzemet, és további 100 milliós befektetéssel vegyes vállalatot alapít a Lordstown Motorsszal, amely új elektromos autókat fejleszt majd a Foxconn saját, Mobility-in-Harmony elnevezésű padlólemezére. A Lordstown Motors vezetője szerint mintegy 250 autófejlesztő szakemberük van, akik így új feladatokat kaphatnak.
Az ohiói üzem mintegy 400 dolgozóját is átveszi a Foxconn, és úgy tűnik, a Lordstown komplexumban bérgyártásra rendezkednének be. Itt készülhet a Fisker olcsó modellje, a Pear, de nyilván azzal kapcsolatban is ismét felszínre kerültek a pletykák, hogy az Apple autófejlesztésének eredményét is a Foxconn gyárthatja, akár az iPhone mobiltelefonokat. A Lordstown komplexumban akár évi 500 000 autó legyártására is lehetőség lenne, bár egyelőre megjósolhatatlan, hogy ezt a kapacitást valaha ki tudják-e újra használni.