Ismét megmutatták a Peugeot hosszú távú versenyekre szánt sportkocsiját, de ez már nem csak valami látványos prototípus, hanem a versenykészre fejlesztett végleges autó.
A tavaly bemutatott járműtől egy csomó részletében eltérő gép az elmúlt hónapokban intenzív tesztelésen esett át, nyilván ennek megfelelően módosítottak is rajta. A meglepetés az, hogy bár az autó lényegében készen van, a június 11-12-ei hétvégén zajló idei Le Mans-i versenyen még nem indulnak el vele. Alighanem azért, mert elég kicsi a valószínűsége, hogy a friss versenyautóval eredményesek is lennének, márpedig Le Mans a presztízsverseny, ahol a cég nyilván győzelmi esélyekkel szeretne rajthoz állni.
Alighanem ezért döntöttek úgy, hogy az autó először a WEC bajnokság negyedik futamán állhat rajthoz, a Monzában rendezett 6 órás versenyen. Így nem lesz akkora nyomás a csapaton, viszont gyűlhetnek a tapasztalatok az új autóval. Így jövőre már győzelmi esélyekkel állhatnak ki Le Mans-ban is.
Az autót egyébként egy új fejlesztésű, 2,6 literes V6-os turbómotor és egy villanymotor együtt hajtja: az előbbi a hátsó, az utóbbi az első kerekekre dolgozik. A hibrid versenygép 900 V-os elektromos rendszert tartalmaz, a hajtás csúcsteljesítménye pedig, teljesen kihasználva a szabályok adta lehetőségeket, 500 kW, azaz közel 680 lóerő lesz. A 4,995 méter hosszú, és 2 méter széles autó a bonyolult hajtás ellenére igen könnyű: üresen 1030 kg-ot nyom.
Az idén a 9X8 még csak a Toyota és az SCG versenyautóival kell, hogy szembeszálljon, de a 2023-as és 2024-es évadban egyre több gyártó száll majd versenybe a hosszú távú versenyeken az LMh és LMDh kategóriákban: Az Audi, az Alpine, a BMW, a Cadillac, a Ferrari és a Porsche is jelezte, hogy újra gyári autókat indítanak Le Mans-ban, a következő évek során.