Három új Lancia jön a következő tíz évben
A Lanciát nem engedi teljesen eltűnni a Stellantis új vezetése, de az azért látszik a tervekből, hogy túl sokat költeni sem szeretnének a márkára. Alighanem más márkák számára fejlesztett autókat alakítanak át, és most már az sem titok, hogy ezek mely kategóriákhoz tartoznak majd.
Először a jelenlegi egyetlen Lanciát, az Ypsilont váltják le egy kicsivel nagyobb autóval. Ez nagyjából 4 méteres lesz – várhatóan a Peugeot 208-asban is használt CMP platformból indulnak ki a fejlesztés során – és hibrid, valamint elektromos hajtásokkal lesz elérhető.
A második újdonságot Aurelia néven emlegetik, és úgy néz ki, a Citroën C5 X-hez hasonló szerzet lesz. Alacsony, hosszú SUV, vagy magas kombi, nézőpont kérdése, mindenesetre több ilyen típus van már a csőben a Stellantisnál: a Citroën csúcsmodellen kívül állítólag egy ilyen válthatja az Opel Insigniát is. A kb. 4,6 méteres Lancia változat 2026-ra készülhet el, és várhatóan ezt már csak elektromos hajtással forgalmazzák majd.
A harmadik új Lanciát 2028-ra ígérik, és ez lesz a márka legismertebb modelljének, a Deltának az utódja és névrokona. Erről közölték a legkevesebb részletet: annyit mondtak, hogy izmos karakterű autó lesz, geometrikus vonalakkal – nem lenne meglepő, ha ezen tényleg visszaköszönnének az ős-Delta sportváltozatának, az Integrálénak a vonalai. A nagyjából 4,4 méteres autót állítólag arra szánják, hogy Európa-szerte felkeltse az autórajongók figyelmét.
A Stellantisnál úgy számolnak, hogy a három típus révén megcélozhatják az európai vásárlók nagyjából felét, ami nem lenne rossz arány, különösen azt figyelembe véve, hogy a kínálat kialakításához leginkább a már meglevő autók formatervét kell módosítani.