A BMW újabb típusa újul meg tokától bokáig, és az új X1 ráadásul már ötféle hajtással lesz kapható: benzinessel, dízellel, enyhe és konnektoros hibrid, illetve iX1 néven tisztán elektromos hajtással.
Az előző, 2016-os modellváltáskor az X1-et a fronthajtású platformjára tette át a BMW, ami akkor a belső méretek látványos növekedésével járt. Most nem lesz annyira drámai a változás, de kívül-belül nagyobb lesz az X1-es: 5,3 centivel nő a hossza, 2,4-gyel a szélessége, 4,4 centivel a magassága, és 2,2-vel a tengelytávja.
A maga 4,5 méteres hosszával és 2,96 méteres tengelytávjával így sem hatalmas kívül, viszont a csomagtartó alaphelyzetben 540 literesre nőtt, lehajtott ülésekkel pedig 1600 literesre – az előbbi érték 35, az utóbbi 50 literrel több az elődmodellénél. A hagyományos X1-esben 13 centis úton állítható az ülés is, csak az iX1-esben kellett nélkülözni ezt a funkciót – alighanem az akkumulátoroknak kellett a hely az ülések alatt.
A formaterv szögletesebbnek látszik, és itt is magasabb lett a hűtőrács, bár látszólag nem olyan mértékű a hódfogúság, mint a 4-es, 7-es és X7-es esetében. Az elejétől eltekintve az X1-es is csak egy újabb divatos SUV féleség, ami viszont épp a legdinamikusabban növekvő kategóriába érkezik, így nyilván komoly eladásokat várnak tőle, és van is esélye hozni a számokat. A szögletesebb látvány ellenére a karosszéria légellenállási együtthatója egy századot még javult is – az új érték 0,27 – amivel talán sikerül ellensúlyozni a homlokfelület növekedését.
A hajtásválaszték meglepően sokszínű lesz. Az alapmodell a fronthajtású sDrive18i lesz, 136 lóerős háromhengeres benzinmotorral, illetve az xDrive 18d 150 lovas kétliteres dízellel. A következő lépcsőfokot a 23-as típusok jelentik: ezekbe már enyhe hibrid hajtás kerül, és mind a négy kerék hajtott lesz. Az xDrive 23i kétliteres, turbós benzinmotorral és a 48 voltos, 19 lóerős segéd-villanymotorral 218 lóerős lesz, az xDrive 23d pedig az erősebb kétliteres dízellel 211 lóerős. A következő lépcsőfokot már a két konnektoros hibrid jelenti majd, szintén kétliteres motorokkal: az xDrive 25e 245, a 30e változat 326 lóerős lesz.
Az utolsó változat az elektromos iX1 xDrive 30 lesz, amelybe kétmotoros hajtásrendszer kerül, 313 lóerő összteljesítménnyel, illetve egy 64,7 kWh-s akkucsomag. Az autó 5,7 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége 180 km/h, a fogyasztása pedig a gyáriak szerint 17,3-18,4 kWh lesz száz kilométeren, ami 413-438 km-es hatótávot jelent. Váltóáramról 11 kW-tal lehet majd tölteni az autót, bár felárért 22 kW-os töltési lehetőséggel is rendelhető lesz. Egyenáramú gyorstöltőről legfeljebb 130 kW-ot vehet majd fel a nagy feszültségű elektromos rendszer.
Az új X1-es alapára Németországban benzinmotorral 41 400 euró, dízellel 43 950 euró lesz. A legdrágábban természetesen az iX1-est adják majd, ennek az ára kereke 55 ezer euró lesz, ám ez azt jelenti, hogy a németországi támogatásokkal ennek a valódi alapára is inkább valahol 46 ezer euró környékén lesz, ami arrafelé már sokak számára az elérhető kategóriába húzza.