A kínai villanyautó-márka új típusáról egyelőre a kínai hatóságokon keresztül kerültek nyilvánosságra adatok. Ezek szerint az újdonság alig kisebb az idén már öt éves ES8-nál, és háromféle akkumulátorral kínálják majd.
A 4,91 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,72 méter magas, 2,96 méteres tengelytávú autó méretben az ES8 és az ES6 közé passzol. A formaterve is hasonlít a korábbi Nio SUV-kéra, bár az orr-része egyszerűbb, letisztultabb hatást kelt.
Az autóba kétmotoros hajtásrendszer kerül: az első kerekeket egy 245 lóerős., a hátsókat egy 408 lóerős villanymotor hajtja meg, az összteljesítmény így 653 lóerő. Ez a 2,4 tonna körüli autót 4 másodperc alatt gyorsíthatja százra, a végsebességet pedig 200 km/h-ra állították be.
Akkumulátorból – ami egyébként gyorsan cserélhető kivitelű – háromfélét homologizáltak az autóhoz. Egy 70 kWh-s, és egy 100 kWh-s NMC kémiájú (azaz lítium-nikkel-mangán-kobalt oxid katódos) akkumulátort – ezek 440 illetve 620 km-es hatótávhoz elegendőek – illetve azt a 75 kWh-s vegyes, NMC és LFP (Litíum-vasfoszfát katódos) cellákból álló akkucsomagot, amelyet tavaly már megmutatott a Nio. Ez utóbbi elvben 485 km-es hatótávot biztosít, és a felépítése miatt olcsóbb lehet, mint a tisztán NMC cellákból épített akkucsomagok, bár az árakról egyelőre nincsenek információink. Súlyban viszont nincs nagy eltérés a háromféle akkumulátor között: a 70 kWh-s 525, a 75-ös 535, a 100 kWh-s pedig 555 kilogrammos.
Az ES7-es gyártója a többi Nio modellhez hasonlóan a JAC nevű autógyártó lesz, mivel a Nio első saját üzeme csak az idei év harmadik negyedében kezd majd működni, és ott az ET5 nevű olcsóbb szedánnal indul majd a termelés.
Egyelőre nem tudni, hogy az ES7 mikor mutatkozhat be: állítólag már áprilisban megtartották volna a premiert, de az újabb koronavírus-hullám miatt már többször elhalasztották azt. Mindenesetre várhatóan még az idén megérkezik, és nem lenne meglepő, ha Európában is elkezdenék forgalmazni, a nagyobb ES8-as mellett.