A Buick ugyan nagyon amerikai márka, viszont – állítólag az utolsó kínai császár ízlésének köszönhetően – az utóbbi néhány évtizedben Kínában lett igazán sikeres.
Nem csoda, hogy a Buick Electra-X nevű villanyautó-tanulmányt is Kínában – pontosabban a sanghaji General Motors Pan Asta Technical Automotive Center (GM PATAC) nevű fejlesztőközpontban – vázolták fel. Természetesen ez is villanyautó – összhangban azzal a tervvel, hogy a Buick 2030-ig erre a technológiára vált – méghozzá egy elég érdekes átmenet a különböző kategóriák között.
A teteje kupé-jellegű, de az autó ötajtós, hosszú tengelytávval és rövid túlnyúlásokkal. A 21 hüvelykes felniken álló autó viszonylag magas az alacsony ablaksor ellenére, de a magasságához képest is kifejezetten szélesnek tűnik.
A formaterve egyébként szuperegyszerű, nagy, viszonylag lágy felületekkel, amelyeket csak egy-egy él tör meg itt-ott, és a részlettelenséget még tovább fokozza, hogy sem kilincsek, sem tükrök nincsenek a tanulmányon. Ez utóbbiak helyett kis kamerák kerültek az ajtókra.
A belső teret sem komplikálták túl: egyetlen nagy kijelző, egy kormánykerék, és néhány érintőgomb az ajtókon és a középkonzolon - ennyi lenne a teljes kezelőfelület. Természetesen a műszaki specifikációban minden manapság divatos megoldás ott van, az 5G-s mobilkommunikációtól a hangvezérlésen és a távolról frissíthető szoftveren keresztül a Super Cruise fantázianevű önvezetésig, de mindez egyelőre csak egy csinos lista a tanulmányhoz, amelyből csak évek múlva lehet gyártásra alkalmas elektromos luxusautó.