A Skoda új versenygépe ugyan a legújabb Fabián alapul – így már ez is az MQB platform alkatrészeit tartalmazza – de az már ránézésre is jól látszik, hogy rengeteget változtattak rajta az utcai modellekhez képest.
Az orrában például a VW csoport kétliteres TSI motorjának blokkjára épített, 1,6 literes turbómotor dolgozik, amely a gyáriak szerint 291 lóerős, és ötfokozatú szekvenciális váltón, illetve összkerék-hajtáson keresztül mozgatja a versenygépet.
A legfeltűnőbb változtatás az autón a kerekek körüli rész kialakítása: nagyobb kivágásokat, és látványos szélesítéseket kapott a karosszéria ezen a részen, hogy elférjenek a kerekek: szilárd burkolatú úton 18-as felniket és 355 mm-es első féktárcsákat alkalmaznak a rali-Fabián, a murvás futóműhöz pedig 300 mm-es fékek és 15-ös felnik tartoznak majd. A raliautó emellett látványos aerodinamikai csomagot is kapott, nagy méretű hátsó szárnnyal, és teljes szélességű első légterelővel.
Az autóba 82,5 literes biztonsági tank kerül, és ebbe állítólag már szintetikus üzemanyagot szánnak, amely megújuló alapanyagokból készül.
Ahogy az előző generációk esetében, most sem igazán valószínű, hogy készülne utcai változat: a Skoda vezetői már korábban kifejtették, hogy egy ilyen modell kifejlesztése túl drága ahhoz képest, amennyit elkérhetnek érte, így az utcai sportmodell szerepe továbbra is az Octavia RS-nek jut.