Több mint 1200 kilométert ment a Mercedes villanyautó egy töltéssel
A Mercedes tovább feszegette takarékos tanulmányautója határait: ezúttal addig hajtották, míg meg nem állt.
A szuperhatékony EQXX-szel a gyártó szerint ezúttal is a forgalom tempójában közlekedtek: a 14 és fél órás út során több, mint 8 órát működtették a klímaberendezést is, és legalább egyszer elérték a 140 km/h-s tempót is. Az átlagsebesség sem volt kirívóan alacsony: 83 km/h-val tették meg a több mint 1100 km-es távolságot. A silverstone-i versenypályához érve azonban még maradt töltés az autóban, így a gyári Formula-E pilóta, Nyck de Vries még ment 11 kört a versenypályán is, mielőtt a bokszutcába visszagurulva teljesen elfogyott a töltés az EQXX akkumulátorából, 1202 km-rel az akkumulátor feltöltése után. A Mercedes kísérleti autója ezúttal 8,3 kWh energiát fogyasztott száz kilométeren, ami még jobb a korábbi, a francia Rivierát megcélzó túra 8,7 kWh/100 km-es eredményénél.
Az EQXX-et egyelőre technológiai demonstrátorként használják. A benne levő műszaki megoldások, a könnyű akkumulátorok és az áramvonalas karosszéria paraméterei is sokkal kedvezőbbek, mint a jelenleg sorozatban gyártott elektromos Mercedeseké. Azt nem tudni, hogy ezekből mikorra lehetnek gyártásra érett megoldások, de azt jelzik, hogy az autógyártók még igen messze vannak attól, hogy az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket teljes mértékben kiaknázzák, hiszen napjaink leghatékonyabb villanyautói is 12 kWh/100 km körül fogyasztanak mindennapi körülmények között.