A jelek szerint a Hyundai Ioniq 5 eléggé betalált, mind a forma, mind a technika meggyőzte a szaksajtót. Az Év Autója-választáson a harmadik helyre szavazta a zsűri, miközben a platformtárs, a Kia EV6 behúzta a címet. De egy ideje már tudjuk, hogy hamarosan érkezik az Ioniq 6, a tavalyi Müncheni Autószalonon megmutatták az előtanulmányt is. Most pedig pár részletfotón kaphatunk betekintést az újdonság formatervébe.
Egyúttal ez az első alkalom, hogy bármit is mutatnak a szériamodellből, eddig csak vázlatokat és tanulmányt villantottak. Nagyon sokkal azért most sem lettünk okosabbak, ezekből a képekből csupán következtethetünk arra, hogy lágy vonalvezetésű, elegáns formavilágú modellt kapunk a dél-koreaiaktól. Ezek a finom ívek merőben ellentétesek azzal a szögletes, elvágólagos dizájnnal, amit az Ioniq 5 képvisel.
Említést érdemel még a kupés lejtésű tetővonal, valamint a tükröt helyettesítő kamera, és egészen érdekes felniket is kapott az Ioniq 6. A kilincsek a karosszéria síkjába süllyednek, nyitáskor onnan emelkednek ki, ilyet az elmúlt évek során több másik gyártótól is láthattunk. Hátul egy jókora led-panelt figyelhetünk meg, amely oldalirányban végignyúlik az autó farán, de egyelőre nem egyértelmű, hogy ez maga a hátsó lámpa, vagy csak egy közel sem szerény pótféklámpa lesz-e.
Azt ellenben már biztosan tudni, hogy az Ioniq 5-höz és a Kia EV6-hoz hasonlóan az E-GMP padlólemezre épül az Ioniq 6 is, de nagyobb lesz a platformtársaknál. 73 kilowattórás akkucsomagjával 480 kilométer körüli hatótávot ígér. Belépőmodellként az egymotoros, 218 lovas variánst kapjuk, az összkerekes, kétmotoros verzió 313 lóerőt tudhat.
A hivatalos bemutatót az eddigi információk szerint július 14-re tervezik, de akár már ezen a héten is többet láthatunk az Ioniq 6-ból.