A Redwood Material akkumulátor-újrahasznosítással foglalkozó cég, amelynek társalapítója mellesleg a Tesla egykori műszaki vezérigazgatója, J. B. Straubel. Kedden jelentették be, hogy az új autóipari partnerük nem más, mint a Toyota észak-amerikai leányvállalata, és öreg hibrid-akksikkal fognak kezdeni.
Az együttműködés tárgyát elsősorban öreg Priusok életciklusuk végén járó akkumulátorai jelentik: az akkuk a begyűjtés után előbb tesztelésen, majd az újrahasznosítási folyamatokon esnek át. Ezen felül további tevékenységekben is részt fog vállalni a Redwood: nyomon követik az akkumulátorok kapacitásának alakulását, de az adat-managementből, az akkumulátor-gyártásból és az észak-amerikai gyárak alapanyag-ellátásából is részt vállalnak.
A közös cél a körkörös ellátási láncok kialakítása, amelyek nagyban csökkentik az akkumulátorgyártás környezeti és pénzügyi terheit. A Redwood a mostani 6 gWh-s éves kapacitását 2025-re 100 gWh-ra szeretné növelni, amely 1,4 millió bZ4x-re (ez a Toyota új elektromos SUV-je) elegendő akku-alapanyagot jelent, összehasonlításképpen, a Rystad Energy előrejelzése szerint 2030-ra 4,9 terawattórára nő a piac EV-akkumulátor-igénye.
Az akkumulátor-újrahasznosítás költséges folyamat, amelyet a Redwood többek között az ellátási láncok röviden tartásával kíván megfogni. Az újrahasznosítás problémáiról, jelenéről és jövőjéről itt írtunk bővebben, az öreg Prius-akkumulátorokról pedig a P2-tulajdonos Anti jelentkezett nemrég egy hosszabb anyaggal.