Három modelljének akkumulátorait kukázza ki a Ford
A Ford azt tervezi, hogy lítium-vasfoszfát cellákkal szereli fel a Mustang Mach-E modelljeit már jövőre, 2024 elején pedig az F-150 Lightningeket. Állításuk szerint ezzel 10-15 százalékkal csökkenthetik ezeknek az autóknak az anyagköltségét. Az autógyártó egyébként eddig nikkel-kobalt-mangán összetételű akkumulátorokat használt a két típushoz és az E-Transit furgonhoz.
A jelenlegi váltás egyike azoknak az akkumulátorokkal kapcsolatos kezdeményezéseknek, amelyeket a Ford csütörtökön jelentett be, és amelyek arra törekszenek, hogy az elektromos járművek gyártását jövőre 600 ezer darabra, 2026-ra pedig 2 millióra növeljék - írja az Automotive. A tervek megvalósítása az eddigi bejelentések szerint gördülékenyen halad, a járműgyártó ugyanis már korábban kijelentette: a 2023-as céljuk eléréséhez szükséges akkumulátorcella-kapacitást már biztosították, míg a 2026-os cél eléréséhez szükséges mennyiségnek a 70 százalékával rendelkeznek.
A Ford tájékoztatása szerint az új akkumulátorcellákat a Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. biztosítja majd a Mach-E és a Lightning modellek számára, de továbbra is együttműködnek az LG Energy Solution és az SK Innovation vállalatokkal.
Érdekesség, hogy a gyártó a fejlesztését egy nappal azután jelentette be, hogy a Bloomberg megírta: a Ford az elkövetkező hetekben 8 ezer állás megszüntetését tervezi, miközben az elektromos járművekkel kapcsolatos terveibe invesztál. A kirúgásokra elsősorban a gyártó Ford Blue részlegén lehet számítani, amely a belső égésű motorokkal rendelkező járművek előállításáért felelős.