Leszámol a belső égésű motorokkal a General Motors

2022.07.26. 16:15

Bár 2025-ig összesen 35 milliárd dollárt fektetne az elektromos és önvezető járművek fejlesztésébe a General Motors, 2035-re pedig teljesen átállna az elektromos modellek gyártására, egy friss jelentés mégis azt sugallja, hogy bizonyos márkák esetében nincs kijelölt határidő a belső égésű motorok elhagyásával kapcsolatban – írja a Carscoops.

1320071177242

Az Automotive News hírei alapján valószínűleg a Chevrolet és a GMC lesznek az utolsó olyan márkák, amelyek egyes modelljeit belső égésű motorokkal szerelik. A GM vezérigazgatója, Mary Barra mindenesetre nem hagy túl nagy választást senkinek, ő ugyanis elkötelezte magát amellett, hogy 2026-ig az autógyártó 30 elektromos járműtípust fog értékesíteni világszerte, míg 2030-ra a Cadillac és a Buick kizárólag villanyhajtású járműveket kínál majd a vásárlóinak.

A cég leányvállalata, a furgonokkal foglalkozó BrightDrop már piacra is dobta Zevo 600 elektromos járművét, az első Zevo 400-asokat pedig 2023-ban tervezi leszállítani a megrendelőknek. Ezen felül már a Cruise önvezető jármű gyártása is a tesztelési fázisba ért. Legutóbb éppen egy baleset miatt került be a hírekbe az önvezető taxi, de úgy tudni, vétlen félként volt érintett. A GM emellett a Hondával közös fejlesztésekben is érdekelt.

Ehhez képest meglehetősen érdekes, hogy a Chevrolet és a GMC továbbra is kínál majd belső égésű motorokat. Ezt amúgy a General Motors vezetői abból a szempontból logikusnak tartják, hogy vásárlóik nem férhetnek hozzá ugyanolyan szinten a töltéshez vagy ahhoz az életszínvonalhoz, amely kompatibilis az elektromos járművekkel. Időközben egyébként a hibrid Corvette-en is gőzerővel dolgoznak, sőt tisztán elektromos változata is lesz a sportkocsinak.