A Concept Aceman a Mini új elektromos crossovere, amellyel a márka villanyautós jövőjének új dizájnnyelvezetét mutatja be. Adrian van Hooydonk, a BMW dizájnfőnöke szerint teljesen új éra kezdődik a Mini életében, de a csapat igyekezett megtartani azokat a történelmi motívumokat, amelyek Minivé tették a Minit.
Az Acemant a "Karizmatikus Egyszerűség" jegyében tervezték, ami a meglévő hatchback sziluettet vegyíti határozott élekkel és sportos kerékjárati ívekkel. Az autó 4,05 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,59 méter magas, ami azt jelenti, hogy alig négy centiméterrel hosszabb a Coopernél és 4 centivel magasabb a Countrymannél.
Villanyautós megoldás, hogy a hűtőrács se nem hűt, se nem rács, helyén egy zárt műanyag- és egy digitális panelt találni, a formát pedig egy ledes csík rajzolja körbe. A digitális részen tetszőleges grafikát lehet megjeleníteni, a koncepción Minihez hűen a Union Jack egy része látszik. A zászló-mintát nem spórolták el, a hátsó lámpákon, a tetőcsomagtartón és a kerékjáratok műanyag betétein is visszaköszön.
Az első fényszórók szakítottak a hagyománnyal, szögletességükben közelebb állnak a Countryman lámpadizájnjához. Az autó fiatalos hangulatát erősíti a többárnyalatú fényezés: a fő színt, az Icy Sunglow Greent a híres British Racing Greenre fújt tető, alul fekete műanyagozás, és kék elemek egészítik ki.
Krómot ugyanakkor sem az autó külsején, sem a beltérben nem használtak, hogy ezzel is hangsúlyozzák a fenntarthatóságot, az állati bőrt szintén alternatív anyagokkal, például velúrral helyettesítették. Belül a színpaletta és a mintázat is már-már extrémbe hajlik, ami a minimalista műszerfalat ellenpontozza: az egybefüggő felületet csak a középső, Minikből ismerős infotainment-tányér, a kormány és az egyszerű kezelőpanel töri meg.
Újdonság, hogy a középső kijelző immár teljes felülete OLED, és a Mini legújabb, Android-alapú operációs rendszerét kapta. Nem tudni, hogy koncepcióautós lázálom vagy a mindent elborító képernyők kiváltásának egy lehetséges módja, de a műszerfal sima felületére projektor képes kivetíteni például az infotainment képét.
Az Aceman piacra dobásának időpontjáról és a műszaki tartalomról még nem esett szó, az autó első élő bemutatóját a Kölnben jövő hónapban rendezendő Gamescomra tervezik.