2021-ben jelentette be a Toyota/Lexus, hogy komoly modellkínálattal lép be az elektromos autós piacra. A bemutatott tanulmányok között feltűnt egy sportos Lexus kupé is, amelyben sokan az LFA elektromos utódját látták. Most mégis egy olyan pletyka röppent fel, hogy a Lexus 24 órás versenyekre szánt LC-n alapuló prototípus ikerturbós V8-asát építhetik egy új, csúcs-Lexusba.
Akkor még az is felmerült, hogy a versenymotort szériagyártású autókba, például az azóta parkolópályára állított LC F-be is belefaraghatják. A japán Mag-X értesülései szerint azonban nem a jelenleg is kapható kupé sportváltozata kapja a V8-ast, hanem a legendaszámba menő LFA második generációja. Az autó mellett szól, hogy a Toyota mostanában komoly energiát fektet a sportos imidzsének építésébe, amelynek eredménye az új Supra, a GR Yaris/Corolla, a GR86 és az IS500.
A hírt viszont annak fényében érdemes fenntartásokkal kezelni, hogy a Toyota állítólag leállította a V8-asainak fejlesztéseit. Ezt látszik alátámasztani, hogy a Toyota az amerikai óriáspickupjait is már csak V6-osokkal kínálja. Üzletileg nem lenne indokolható egy ennyire kis számban értékesíthető autóért dollármilliárdokat áldozni egy ilyen kihegyezett motor fejlesztésére, a képet pedig tovább árnyalja, hogy a tavaly megmutatott kupé valószínűleg teljesen elektromos platformra épül majd, ami nem fogad be benzinmotort, főleg nem egy V8-ast.
Bármilyen hajtással és formában valósuljon is meg a projekt, a bejelentés egy hónapon belül, a Pebble Beach Concours D’Elegance-on várható.
Az LC500-ról itt írtunk, a tesztvideót pedig itt lentebb találod: