Kupétetős SUV-t mutatott a Fiat

2022.08.04. 16:20

Azon felül, hogy hatalmas divat manapság az SUV, a legtöbb gyártó nem is áll meg ennyinél, sorra készítik a kupés tetővonallal ellátott hobbiterepjárókat. A BMW az elsők közt volt az X6-tal, de azóta mások mellett a Renault-nak és a Škodának is van hasonlója. Most a Fiat is megmutatta a magáét, a Fastbacket, amelyet a dél-amerikai piacra szántak.

Fiat-Fastback-1s

Az újdonság a korábban leleplezett Pulse testvérmodellje, ahhoz hasonlóan az olaszok MLA platformjára épül (ami nem keverendő a Jaguar Land Rover szintén MLA-nak keresztelt padlólemezével). Emelt hasmagasságú kisautóról van szó mindkét esetben, és a Fastback megörökölte egyebek mellett a Pulse első fényszóróit, és más részleteit, mégsem tűnik teljesen csereszabatosnak a két autó, elég csak a nappali menetfény házára, a hűtőmaszkra nézni. Hátul markánsabb az eltérés, ott a lámpa erősen BMW-s stílusú.

A belteret egyelőre nem mutatták meg, de jó eséllyel a Pulse-szal azonos mintát követnek majd itt is. Ez egy hétcolos digitális műszeregységet és egy 10,1 hüvelykes középső érintőképernyőt jelenthet, de nem kizárt, hogy ezek erősen függnek majd a felszereltségi szinttől is.

Fiat-Fastback-2s

Ami a műszaki részleteket illeti, egy 130 lovas, 200 newtonméter nyomatékú ezres, háromhengeres turbós benzines lehet az egyik választási lehetőség. Az alapkivitel viszont jó eséllyel a köbcentiben nagyobb, de erőben szerényebb 1,3-as szívót kaphatja, 107 lóval és 134 Nm-rel. Ahogy a Pulse esetében, úgy itt is kézi vagy CVT váltón keresztül hajtják meg az első kerekeket.

A Pules-hoz hasonlóan a Fastbacket is kifejezetten a dél-amerikai piacra szánják. Felmerülhet a kérdés, hogy az ilyen divatos modelleket miért nem hozzák el Európába, de erre a válasz valószínűleg annyi, hogy az elsődleges cél az olcsó gyárthatóság, az ilyen szellemben készült műszaki alapok pedig nem feltétlenül felelnek meg az Európában érvényes biztonsági előírásoknak.