A Ford legnagyobb, Európában kapható SUV-je, az Explorer megkapta a kötelező ráncfelvarrást, amely gyökeresen új kinézetet kölcsönöz az autónak elöl és hátul, de különösen a beltérben. Egyedül az Explorer oldalnézete árulja el, hogy nem egy teljesen új modellről van szó, bár az új lökhárítók miatt az autó hossza nőtt (5063 mm), a sziluett szinte változatlan.
Néhány kémfotó már korábban felkerült az internetre, így az új dizájn nem tartogatott meglepetéseket: a korábbiaknál nagyobbra húzták a hűtőrácsot, amit oldalról szűkebb légbeömlők és némileg kisebb lámpák, felülről pedig egy Explorer felirat keretez. Manapság divatos részlet a fényszórókat a hűtőrács felett összekötő vékony led-csík, ilyet például a Volkswagen újabb típusain látni. A hátsó lámpákat az autó közepe felé nyújtották meg, króm díszléc köti össze őket. A lökhárítók és a rácsozat mintázata is felszereltségtől függ, az ST-Line kapja a legsportosabb kinézetet.
A fentieknél sokkal komolyabb újítások történtek a beltérben: az Explorer is megkapta az új (csak Kínában forgalmazott) Mondeóban/Evos-ban már bemutatott új, széles infotainment kijelzőt. Átmérője 27 col, így egészen az utas elé benyúlik, alatta a szellőzőrostélyok szűkebbek lettek, így az egész műszerfal harmonikusabb az előző Explorer álló kijelzőjével szerelt dizájnjánál. Az autó további kiegészítői között 12,3 colos digitális műszeregység, head-up display, B&O audio rendszer, háromzónás klíma, valamint L2+-ra képes vezetéstámogatás szerepel.
Motorok közül egyelőre a 2,3 literes turbós EcoBoostot említették, ami 272 lóerőre és 425 Nm nyomatékra képes, ezek az adatok megegyeznek a korábbiakkal. Az autóhoz a Ford 10 fokozatú automatája választható, hátsó- vagy összkerékhajtással, a hajtás és a CD6 platform valószínűleg nagyrészt változatlan. Az Explorer forgalmazása a következő hónapokban kezdődhet, de arról egyelőre nincs hír, hogy Amerikában és Európában is elérhető lesz-e.