Bemutatták a VW-alapú elektromos Mahindrákat
A villanyautózás már nem csak a fejlett világ hóbortja, lassan a fejlődő országok is elkezdik komolyan venni a technológiát. A folyamat persze lassú, de értékelhető lépés, hogy az indiai Mahindra öt koncepcióautót mutatt be, amelyeket leendő elektromos modellek előfutárainak szánnak.
A Mahindra a hazai, indiai piacán olyan óriásokkal kénytelen megküzdeni, mint a Suzuki, a Hyundai-Kia és a Tata. Emiatt döntöttek úgy, hogy a villanyautóik fejlesztéséhez külső partner, a Volkswagen segítségét kérik: a most bemutatott koncepciók mindegyike a németek MEB platformjára épül, az együttműködés a hajtásláncra, az akkumulátorpakkra és a cellákra vonatkozik.
A Mahindra a saját igényeire alakított architektúrának az Inglo nevet adta, a koncepcióautókkal pedig egy új dizájnnyelvezetet is bevezettek, amit "heartcore"-nak hívnak (lefordíthatatlan szójáték? szívcsakra?). Az autókat két külön almárkára osztották: a futurisztikusabb 05, 07, 09 kódú típusok a BE, a valamivel hagyományosabb formatervű E08 és E09 pedig a XUV embléma alatt fut.
Az Inglo a Volkswagen ID. sorozathoz hasonlóan 60-80 kWh-s kapacitású akkumulátorokat képes befogadni, a töltési teljesítmény manapság közepesnek tekinthető 175 kW, ami fél óra alatt képes elérni a 80 százalékos töltöttséget. Alapkivitelben egy 231 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, az erősebb változatokban pedig két motor adja a 340 lóerőnyi összteljesítményt. Hogy ezek erősebbek a német rokonok modelljeinél, valószínűleg annak köszönhető, hogy kézzel fogható autókká csak évek múlva érnek a koncepciók.
Az autók technológiában sincsenek lemaradva, a belterek hozzák a kötelező digitális műszeregységeket, nagy, több képernyőből álló infotainment-rendszereket, de digitális tükör, 5G kapcsolat, virtuális valósággal kiegészített HUD, kettes szintű önvezetés és távoli frissítési lehetőség is szerepel a listán. Hogy ezek közül mennyi jut el a gyártásig, nem tudni, azt viszont érdemes észben tartani, hogy egyelőre mind az öt típus csak digitális formában létezik.
A bemutatóval egyidőben egy új, Egyesült Királyságban működő tervezőközpont (Mahindra Advanced Design Europe) létesítését is bejelentették, ami a meglévő, Mumbai-i stúdióval párhuzamosan fog üzemelni. A XUV E08/E09 and BE 05/07 gyártása 2024 és 2026 között indulhat.