Kihalóban lévő állatfaj a Toyota GR Yaris, így hát addig kell örülni neki, amíg létezik ilyen: erős, hangos és élvezetes. A japánok azonban csavartak egyet rajta, és elkészítették a hidrogénhajtású H2 változatot. Ezt először az éves Kenshiki (Bepillantás) fórumon mutatták meg, most hétvégén pedig a ralivébé belgiumi futamán, az Ypres Rallyn meg is hajtják. Egészen pontosan Juha Kankkunen, a sorozat négyszeres világbajnoka, aki az utolsó aranyát pont a Toyotával nyerte.
A Toyota már jó ideje dolgozik a hidrogént égető belső égésű motoron. Egy ilyen különös megoldással működő Corolla H2 Concept teljesítette is az idei Fuji Super TEC 24 órás versenyt, igaz annak harmadát bokszban töltötte, és csak az utolsó helyre jött be, de végigment. Abban az autóban és a GR Yaris H2-ben közös, hogy a Corolla is a Yaris 1,6-os, háromhengeres turbómotorját kapta meg, hidrogénre áthangszerelve. Ez a blokk megerősítését, módosított szelepüléket és finomított befecskendezést jelent egyebek mellett.
A japán márka azért tartja fontosnak ezeket a fejlesztéseket, mert szerintük így aránylag olcsón, a belső égésű motoroknál már meglévő tudásanyagot és infrastruktúra felhasználásával érhetik el a zéró-emissziót. Megtartják ugyanakkor az olyan elemeket, mint mondjuk a hanghatások, amikhez a motorsportrajongók vonzódnak.
A GR Yaris H2 természetesen egyelőre csak tanulmány, annak szériamodellé való átültetéséről egyelőre nem szólnak a hírek.