Az amerikai autós kultúra jelentős szereplői az izomautók: ha bárkit megkérnek, hogy mondjon egy ikonikus amerikai autót, akkor jó eséllyel egy izomautót fog kibökni. Ugyanakkor nehéz dolguk van a hagyományőrzéssel, hiszen manapság a belső égésű motorok egyre inkább kiszorulnak a piacról, az így keletkezett űrt pedig az iparág villanyautókkal tölti – egyelőre inkább csak töltené – ki.
Igen ám, de mi lesz így az izomautók legfontosabb részével, az alapjáraton rotyogó, fordulaton üvöltő V8-as motorokkal? Tudja ezt a hangulatot helyettesíteni bármi, amit áram hajt? A Dodge szerint igen és meg is mutatták, hogy mindezt miként képzelik: ez lett a Charger Daytona SRT Concept, a márka elektromos izomautója.
A tanulmányautó névrokona az eredeti Charger Daytonának, de érdekes módon se kúpos orrot, se focikaput megszégyenítő méretű hátsó szárnyat nem raktak rá. Finom aerodinamikai ötlet azért akad: például az R-Wing nevű, a díszrács fölötti kasznielemből kialakított légterelő. Ez igazából rezonál az eredeti Daytona orrkúpjára, de nagyon visszafogott módon, ami elég fura attól a gyártótól, amelyik a Hellcatet is jegyzi.
A forma egyébként igazán állat lett: úgy agresszív a kiállása, hogy egy amerikai autótól szokatlanul letisztult a forma. Működik a recept, az elektromos Charger formája szinte már folyik. A méreteket jól jelzi, hogy szinte elvesznek a kaszni alatt a 21 colos kerekek. Érdekes, hogy a sziluettbe bele lehet látni a régi Chargert, az arányai mégis inkább a jelenlegi Challengerhez állnak közelebb, pedig a valóságban az eredeti két típus nagyon máshogy néz ki.
Azt egyelőre nem tudni, hogy – bár nem gőzmozdony – mi hajtja a Dodge elektromos izomautóját, de abból kiindulva, hogy milyen elvetemült számokat produkálnak a benzines Dodge izomautók, simán lehet, hogy számháborúban ver majd mindent. Konkrét információk helyett egyelőre annyit lehet tudni, hogy kilenc teljesítményszint lesz, illetve nem meglepő módon minden eddiginél gyorsabb lesz a Charger Daytona.
És ami a legfontosabb: aki a V8-as gurgulázását és ordítását sem kell nélkülöznie annak, aki hallgat a modern idők szavára és bizalmat szavaz egy elektromos izomautónak. Bizony, lesz benne egy komplett kipufogórendszer és egy hanggenerátor, ami a gyáriak szerint úgy fog szólni, mint egy Hellcat. Konkrétan 126 decibeles hangerőt ígérnek, tehát a hangerő tuti adott lesz, már csak abban kell majd bízni, hogy jól is szóljon. Sőt, nem csak hangja lesz, még váltó is kerül majd a Daytonába, hogy teljes legyen az élmény.
Ezekkel mondjuk rendesen felkavarhatja az állóvizet a Dodge, ugyanis a jelek szerint teljesen más végéről fogják meg az erős elektromos autókat, mint a többi gyártó és ez nem is biztos, hogy baj. A koncepcióautó még bőven változhat, de a jelenlegi információk szerint a Dodge 2024-ben már piacra is dobná a szériaváltozatot.
Forrás: Dodge