A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden ült össze, hogy véglegesítsék a Formula-1-re vonatkozó, 2026-ban bevezetendő új szabályokat. A most elfogadott változások nagyjából olyan horderejűek lehetnek, mint amilyenek a 2014-ben bevezetett és jelenleg is érvényes előírások voltak.

Az FIA által elfogadott szabályok közül talán a legnagyobb durranást a 100 százalékban fenntartható üzemanyag bevezetése jelenti.A versenysorozat lényegében magának állítaná elő a felhasznált új üzemanyagot, ezen a területen olyan partnerekkel dolgozna együtt, mint a versenysorozat egyik fő támogatójaként jelen lévő szaúdi nemzeti olajtársaság, az Aramco.
Az új, fenntartható üzemanyag amúgy még nem áll rendelkezésre, annak fejlesztése jelenleg is zajlik. A szakemberek több megoldáson is gondolkodnak, ugyanakkor a legvalószínűbb, hogy egy szintetikus üzemanyagot fejlesztenek ki, amelyhez alapanyagként a biomasszát, illetve a levegőből kivont szén-dioxidot használnák fel. Ez jelentős hatást gyakorolna az egész világra nézve, mivel a szintetikus üzemanyagot idővel akár olyan mennyiségben is elő lehetne állítani, amely elegendő lehetne az utakon futó legtöbb jármű ellátására. Persze kérdés, mikorra állna be olyan szintre az ára, hogy ez valós opció legyen.
A fenntartható üzemanyag ötlete nem jelent újdonságot, kísérletezik vele a Volkswagen-csoport is, amely két márkáját (Audi, Porsche) is bevezetné a száguldó cirkuszba. A Porsche kifejezetten elkötelezett a mesterséges benzin mellett. A német márka amúgy minden bizonnyal a Red Bull Racinggel működik majd együtt a sorozatban, míg az Audi a jelenleg Alfa Romeo néven futó Sauber istállóval köt megállapodást, miután a McLarennel korábban lukra futottak.
Porsche: a szintetikus benzin egyenértékű a villanyautózással
Elég meredeken hangzik, de a Porsche alelnöke szerint attól még igaz, szén-dioxid-kibocsátási szempontból mindenképp.
Na, de vissza a Formula-1 új szabályaihoz, azon belül is a motorokhoz. A friss előírások szerint a csapatoknak 2026-tól a mostanihoz hasonlóan hibrid rendszerű, 1,6 literes, V6-os turbómotorokat kell használniuk, amelyek azonban egyszerűbbek lesznek, mivel megválnak az MGU-H-tól, azaz a kipufogógáz energiájának visszanyerésére és a feltöltés szabályozására szolgáló villanymotor-generátor egységtől. Nagyobb szerepet kap viszont, és a mostanihoz képest háromszoros teljesítményre lesz képes az MGU-K, amely a hagyományos hibridekhez hasonlóan lassításkor nyeri vissza az energia egy részét.
Az autók elektromos teljesítményét a jelenlegi 160 lóerőről 469 lóerőre kell növelni. Ezzel a csúcsteljesítmény továbbra is meghaladja majd az 1000 lóerőt, csak éppen kisebb részt, kábé 535 lóerőt ad a belső égésű motor. A verseny alatti üzemanyag-fogyasztás a mai mintegy 100 kilogrammról 70 kilóra szorulhat vissza. Végül az FIA által elfogadott szabálycsomag harmadik legfontosabb egységét a belső égésű motorok megépítéséhez használt alkatrészek költséglimitje jelenti. Egy szezon alatt autónként továbbra is csupán három motor felhasználását engedélyezik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

