590 lóerőt hozott ki egy hidrogénes V8-asból a Porsche

2022.08.20. 06:19

A Porsche egyik kincse a belső égésű motor, így okkal áldoznak pénzt és energiát az alternatív üzemanyagok kutatásába. A legutóbbi tanulmánymotorjuk szintén belső égésű, de a hagyományos üzemanyagok helyett hidrogént éget. Bár ez nem a leghatékonyabb hasznosítása a gáznak, a tesztek alapján teljesítményben hozza az elvárt szintet.

S21 2855 fine

Vincenzo Bevilacqua, a Porsche Engineering senior mérnöke szerint a cél a jelenlegi csúcsmotorokkal egyenértékű teljesítmény és nyomaték elérése volt, miközben törekedtek az alacsony fogyasztásra és a környezeti levegőhöz hasonló tisztaságú kipufogógázra. Utóbbit majdnem sikerült is teljesíteni, szén-dioxid gyakorlatilag nem keletkezik, de a nitrogén-oxidok koncentrációját is sikerült az egyelőre be nem vezetett Euro7-es határérték alá szorítani.

Porsche-Hydrogen-V8

A legkomolyabb kihívást a turbók jelentették: "A hidrogén tiszta égéséhez kétszer annyi levegőre van szükség, mint a benzinmotorok esetében, miközben a kipufogógáz alacsonyabb hőmérséklete miatt nincs elég energia a turbók meghajtásához." A fentiek miatt elektromos kompresszort használtak a tesztmotorhoz, ami a szimulációk szerint 590 lóerőt teljesít – ez több, mint a mostani Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid 4 literes V8-asának 541 lóereje.

A tesztmotort egy virtuális, luxuskategóriás referenciajárműbe építve futtatták meg a Nürburgringen, számítások szerint a 2650 kilós autó 8:20-as körre lenne képes, ami a 2008-as Chevrolet Camaro SS idejével egyenlő. A motor a benne rejlő potenciál ellenére valószínűleg nem fog gyártásba kerülni, a tesztekből kinyert adatok és a virtuális tesztmetódussal szerzett tapasztalatok azonban fontosak lehetnek a Porsche további fejlesztéseinél.