A Czingerről jó két éve hallhattunk először. Újonc sportkocsigyártóként a 2020-as Genfi Autószalonon mutatták meg a 21C-t, tavaly nyáron a szériamodell is elkészült. Noha a megrendelt példányok leszállítása még várat magára, addig sem tétlenkedtek. Bemutatták a Hyper GT nevű négyülésest - ez egy hat autóból álló sorozat részét képezi, amelyet a Czinger a következő hét évben tervez piacra dobni.
A Hyper GT ugyanazt a hajtásláncot kapta, mint amit a 21C-ben megismertünk: a 2,88 literes V8-ast két turbóval fújták meg, mindezt kiegészíti még villanymotor is, az elektromos architektúra 800 voltos. A rendszerteljesítmény 1250 lóerő, amivel a világ egyik leggyorsabb négyülésesének számít, még ha a Koenigsegg Gemerától jó eséllyel el is marad a menetteljesítménye.
Ami a külsőt illeti: vizuálisan a Hyper GT-nek szinte semmilyen köze nincs a 21C-hez, annál elegánsabb, túraautósabb. Elején egy pár kifejezetten keskeny fényszóró kapott helyet, míg a hagyományos hűtőrácsot hiába keressük - ez mondjuk kérdéseket vet fel a hűtés hatékonyságával kapcsolatban. A sirályszárnyas ajtókhoz nem tartoznak látható kilincsek, a vonalvezetés letisztult, és aerodinamikai szempontból is előnyösnek tűnik.
A Czinger egyelőre nem közölte, hogy mikor kezdődhet a Hyper GT gyártása, illetve értékesítése, és még az ár sem ismert. Olcsó biztosan nem lesz, a 21C-nél 1,7 millió dollárról lehetett hallani, a nagyságrend itt is hasonló lehet.