A McLaren hibájából tanulna a Koenigsegg
Nem kérdés, hogy a Koenigsegg autói a világ legérdekesebbjei közé tartoznak. Rritkák, nagyon gyorsak és elképesztően drágák. Christian von Koenigsegg, az autógyártó alapítója tudja, hogy ez nem feltétlenül előnyös az átlagos rajongók szemszögéből, és állítása szerint szeretne is megfizethetőbb autókat gyártani. De intő példaként tekint a McLarenre.

A svéd szupersportkocsigyár vezetője kifejtette, lépésről lépésre kell haladniuk azon az úton, hogy elérhetőbb árú autókkal rukkoljanak elő. Ez a folyamat már el is indult: a márka folyamatosan bővíti üzemét és rövidít a gyártási ciklusait. „Tömeggyártásba kezdeni ugyanakkor óriási kockázatot jelentene, amit nem is szabad elsietni” – hangsúlyozta. Erre a McLaren példáját vette alapul, szerinte a brit gyártó eléggé felpörgette a termelését, miközben rengeteg pénzt veszítettek. A márka adósságba verte magát, majdnem csődbe ment, majd átalakult a tulajdonosi szerkezete. Koenigsegg pontosan ezt kerülné el.
Az alapító az interjú során közölte, elégedett azzal a fajta üzletvitellel, amit a márka folytat, hiszen bár keveseknek adatik meg, hogy Koenigsegget vásároljanak, ők egy szilárd ügyfélkört alkotnak. Autóik ráadásul minden esetben elfogynak, sosem fordult még elő, hogy egy több millió dolláros hiperautó a garázsban maradt. Az alacsony gyártási mennyiség, a magas árak és a nagy kereslet miatt a márka üzleti kockázata tehát minimális.
Koenigsegg szerint praktikus oka is van annak, hogy nem törnek magasabb babérokra: a termelési mennyiség növelése ugyanis jelentős beruházásokat igényelne, ami különösen veszélyes egy kis gyártóra nézve. Mert mi történik, ha a Koenigsegg elkezd olcsóbb autókat gyártani, de azt nem fogadják jól a rajongók? Vagy ha a márka olcsóbb autója meghibásodik? Ezek akár az egész cég végét jelenthetik. Vagyis összességében nincs olyan erős üzleti érv, hogy a márka belépjen az alacsonyabb szintű piacokra. Mégis mozgatja őket, hogy szélesebb rétegek élvezhessék, amit csinálnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
