Nem megy a környezetvédelem a japánoknak
Több nagy japán márka, pontosabban a Toyota, a Honda és a Nissan márkák az utolsó helyen szerepelnek a Greenpeace által elvégzett, összesen tíz autógyártó szén-dioxid-mentesítési erőfeszítéseit vizsgáló felmérésében. A szervezet megvizsgálta, hogy egy adott gyártó milyen modellekkel van a piacon, mennyire figyel a gyártásnál a környezetvédelemre, illetve, hogy mikor szeretne átállni arra, hogy csak elektromos autókat gyártson.
A Greenpeace kutatásában a Toyota végzett az utolsó helyen, csakúgy mint tavaly. A nulla kibocsátású - tehát elektromos vagy hidrogénnel hajtott - autók mindössze a Toyota eladásainak 1 százalékát teszik ki. Ebből a szemszögből a dolog nem meglepő, hiszen jelenleg csak a bZ4X és a Mirai felelnek meg az előbbi kitételnek. A Greenpeace szerint hiába jelenleg a Toyota jelentősen le van maradva a több autómárkához képest környezetvédelmi szempontból.
Az idei rangsor érdekessége, hogy a Nissan és a Honda a nyolcadik és a kilencedik helyen végzett, fejenként három helyett rontva tavalyhoz képest. A lista élén továbbra is a General Motors áll, de még ők is csak 38,5 pontot értek el az összesen megszerezhető 100 pontból.