Az R8 az Audi korszakos sportautója, az autót övező rajongás szerves részét képezi a Lamborghinitől kölcsönzött V10-es. A középmotoros kupé azonban várhatóan 2023 végén egy hardcore, hátsókerekes változattal búcsúzik, az utód pedig sem a motort, sem a nevet nem örökli majd.
A következő sport-Audi platformját illetően két lehetséges forgatókönyvet vázolt a bennfentes információkkal dolgozó Autocar: vagy a következő generációs Porsche Taycannal és e-tron GT-vel osztozik majd az SSP Sport nevű architektúrán, vagy pedig az eggyel kisebb 718 Boxster/Cayman elektromos utódai alá szánt alapokat kapja majd. Méretre a szintén fejlesztés alatt álló Audi TT utódja is passzolna ide, ám arról egyelőre csak annyit tudni, hogy 2026-ban mutatkozik be és kizárólag elektromos hajtással készül.
Csúcsmodellhez méltóan az R8-leszármazott lehet az Audi addigi legerősebb utcai autója. A németországi Böllinger Höfében található üzemben készül majd - ott, ahol a jelenlegi R8 is -, az autóhoz rengeteg, kézzel készült alkatrészt terveznek használni. A márkacsoporton belül is meglesznek a szerepek: az Audi a sportkupéjával az elektromosításban domborít, a testvérmodell Lamborghini Huracán eközben - az Euro 7 sportautógyártókra vonakozó kivétele alapján - megtartja a belső égésű motorokat. Az R8, ami új nevet is kap, várhatóan 2025-ben mutatkozik be.