380 lovas huligán az R5 Turbo-utánérzés
A nyolcvanas évek igazi ikonja volt a Renault 5 Turbo, valamint a Turbo 2. Nem véletlen tehát, hogy a franciák szívesen nyúltak vissza hozzájuk, hogy megszülethessen az R5 Turbo 3E. Ez egy tisztán elektromos tanulmány, de nem ám a takarékosság és a fenntarthatóság voltak a vezérelvek a megalkotáskor, hanem a vegytiszta vezetési élmény. A teaser után most itt a teljes leleplezés.
Két villanymotort kapott a 3E, de nem tengelyenként, hanem a két hátsó kerékhez, vagyis hátul hajt a villanyos hot hatch, méghozzá 380 lóerővel és 700 newtonméteres csúcsnyomatékkal, ami még akkor is elég meggyőző, ha 1500 kilogrammos tömegre vetítjük. A 42 kilowattórás lítiumion akkucsomag ugyanis 520 kilót dob rá a 980 kilogrammos alapra. A 0-100 km/h-t 3,5 másodperc alatt futja az autó, a végsebesség kerek 200 km/h.
A csővázra épülő R5 Turbo 3E aksija a padló alatt kapott helyet, került bele FIA-jóváhagyással bíró bukócső, versenyautós elhelyezésű kézifék és driftmód is. Megjelenése is elég radikális, bitang szélesítéseivel összesen 2,02 méter a szélessége, plusz nem túl visszafogott toldatokat és hátsó szárnyat is kapott. Amúgy egy hajszállal négy méter fölötti a hossza, 2,54 méter a tengelytávja, magassága viszont csupán 1,32 méter. Elöl 225/35 R19-es, hátul irdatlan, 325/25 R20 méretű gumikkal szerelik.
Az élő bemutatót az októberi Párizsi Autószalonon tartják. A tervek szerint ugyan ez a változat soha nem kerül majd gyártásba, az Alpine azért dolgozik egy sportos kivitelen az elektromos Renault 5-ösből.