Pár napja még csak az új logót és a szlogent mutatta meg a Citroën, most viszont már az első olyan koncepciót is láthatjuk, ami hordozza az új jegyeket. Az Oli ebben a formájában természetesen nem kerül gyártásba, de rengeteg olyan ötletet vonultat fel, amit későbbi Citroënekben szeretnének hasznosítani.
A kaotikus formatervből nehéz egységes nyelvezetet kihámozni, de a függőleges első szélvédő mindenképpen emlékezetes - hogy ne rontsa jelentősen a légellenállást, a motorháztetőben légcsatorna irányítja a levegőt. Az autó így kissé a Canoo elektromos pickupjára emlékeztet, csak épp fordítva kell benne ülni. Csavar a sztoriban, hogy az Oli tényleg pickup: a nyitható hátsó ablak egy 679 mm hosszú, 582 mm magas és 996 mm széles rakteret rejt, amelynek hossza a mozgatható hátfallal 1050 mm-es hosszúságig bővíthető.
Érdekesség, hogy az első és hátsó lökhárítóelemek gyakorlatilag megegyeznek, az első ledes fényszórókba légbeömlőket integráltak, oldalt viszont már ismerős megoldás a két Citroën-féle légzsebecske. A felnik acélból és alumíniumból készültek, a rajtuk feszülő Goodyear Eagle GO koncepciógumik fejlesztésénél pedig a tartósság volt a fő szempont. A megújulás részeként emlegetett infravörös szín az emblémákon, néhány karosszériaelemen és az autó belterében köszön vissza.
Az ülések háttámlájának bonyolult mintázata 3D-nyomtatással készült, a csőváz pedig rezgéselnyelő pogácsákkal kapcsolódik a padlóhoz - ez a megoldás jóval kevesebb alkatrészt igényel a hagyományos üléseknél. Az egyszerűség a műszerfalra is érvényes: a Bluetooth-hangszórók kivehetőek, a nagy képernyők helyét pedig okostelefon-tartó konzol vette át, igaz, a szélvédő alján azért csak húzódik egy digitális panel, a funkciókat a kormányon lévő joystick-kel lehet kezelni. Az egész beltér slaggal mosható, a víz a padlóban elhelyezett leeresztő csatornán keresztül tud távozni.
Az Oli esetében nem a hajtásláncon van a hangsúly, de a felvázolt irány mindenképpen szimpatikus: villanyautósága ellenére 1000 kilós önsúllyal tervezték, a kiváló 10 kW/100km-es fogyasztás és a közepes méretű, 40 kWh-s akku 400 kilométeres hatótávot ad ki, ehhez azonban a 110 km/h-s sebességlimit a kompromisszum. A 20-80 százalék közötti töltéshez 23 perc kell, pozitívum, hogy a V2G és V2L szabvánnyal is számolnak a tervezők, tehát a jövő Citroënjei várhatóan képesek lesznek áramot visszatölteni a hálózatba, és kisfogyasztókat is csatlakoztathatunk rájuk.
Az Oli túlnyomórészt újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokkal készült, de a fenntarthatóságot célozza az is, hogy az autót úgy tervezték, hogy életciklusa végén donorként, más, még futó Citroënek életben tartásához lehessen használni. Extrém ötleteket persze állandóan puffogtatnak a gyártók, de Pierre Leclercq, a márka designért felelős vezetőjének nyilatkozata biztató: “Nincs értelme olyan anyagokat és megoldásokat bemutatni, amik soha nem fogják befolyásolni a gyártásba kerülő autókat."