50 százalékkal növelné villanyautói hatótávját a Hyundai

2022.10.13. 11:32

A Hyundai-Kia a villanyautózás élén jár, az EV6 és Ioniq 5 modelljeik népszerűek, és a teszteken is jól szerepelnek. A Hyundai természetesen nem áll meg itt, 18 billió wont (~5 billió forint) szán fejlesztésekre a következő tíz évben, ezek között új platformok, a távoli frissítés kiterjesztése és teljesen új szoftver is szerepel.

2022-Hyundai-Connected-Vehicles-3

A fejlesztések legkézzelfoghatóbb eredménye a jelenlegi hatótávok 50 százalékos növekedése lesz, de ennél jóval többről van szó: a Hyundai két új villanyautó-platformot tervez eM és eS néven, amelyekre személy- és haszonjárművek is épülnek majd. A platformok részeként új, az Nvidia közreműködésével fejlesztett operációs rendszer (ccOS) is érkezik, a nagyobb számítási kapacitással (sok más mellett) minimum 3-as szintű önvezetés a cél.

2022-Hyundai-Connected-Vehicles-2

Nagy hangsúlyt kapott továbbá, hogy 2023 után hajtásmódtól függetlenül az összes új modellre kiterjesztik a távoli frissítés lehetőségét, így az autók naprakészek lehetnek, a szoftver finomításával hatótávot is nyerhetnek és az értéküket is jobban tartják majd. A (pl. BMW-nél) vitatott előfizetéses rendszer is megjelenik a jövőben: a funkciók nagy részét gyárilag beépítik az autóba, de havidíjért cserébe utólag is lehet őket aktiválni.

A fentieknél valamivel nehezebben megfoghatóak az adatgyűjtési és egymással kommunikáló autókra (connected car) vonatkozó tervek: a begyűjtött adatok alapján a Hyundai személyre szabott mobilitás-élményt nyújt, az autók komplex közlekedési rendszerbe illeszkednek majd, ami repülő járműveket és robotaxikat is magában foglal.