A Cadillac végre ledobta a luxusbombát a Celestiq álomszedánnal
Végtelen egyedi konfigurációs lehetőség, valamint egy 111 kWh akkumulátor két motort hajtva, durván 600 lóerővel és 868 Nm nyomatékkal, 483 km hatótávot ígérve. A Cadillac szerint ez a luxus jövője.
A GM egykor dicső luxusmárkája, a Cadillac olyan rég keresi már új zászlóshajóját, hogy az elmúlt években legdrágább terméke jobb híján a létravázas Escalade SUV volt. Így persze nem tudott labdába rúgni a Rolls-Royce, a Bentley, vagy akár csak a Mercedes-Maybach szintjén sem, ám ennek most vége. A Celestiq formabontó, egyértelműen kommunikálja a General Motors dizájn jövőjét, és olyan opciókat kínál az elektromos luxusautók piacán, melyekhez a többieknek is fel kell még nőniük.
A Celestiq természetesen ugyanarra az Ultium platformra épül, mint a GMC Hammer és a Cadillac Lyriq. A két motort ebben a formában elöl 11.59:1, hátul pedig 11.63:1-es váltóáttétekkel használják, ami annyit tesz, hogy ez a bő ötméteres luxusrakéta 3,8 másodperc alatt gyorsul százra. Ára 300 ezer dollárról indul, de inkább 400 ezer dollár környékén alakul majd a sok opcióval, teljesen kézzel építve, csak rendelésre. Az épp durván 170 millió forint. Maradhat?
Míg a világ legtehetősebb közönsége a 2023 végén megjelenő, szintén elektromos Rolls-Royce Spectre részleteire vár, a Cadillac Detroitból előz, háromkamrás légrugókkal és a MagneRide 4.0 futóművel, ami nagyjából a varázslás szintjén mozog, ha úthibák és durva erőhatások kezeléséről van szó.
A 23-colos felnik ellenére sem lesz gond a kanyarodással, hála a 48-voltos rendszerre épülő aktív stabilizátoroknak, a négykerék-kormányzásnak és az ötkarú, többlengőkaros felfüggesztésnek.
Ha kívülről túltettük magunkat a Celestiq formáin, ideje bent is elámulni. Ennyi pénzért ugyanis jár az 55-colos szélesvászon-élmény, 38 hangszóróval, mélyen dönthető hátsó ülésekkel, valamint a teljes üvegtetővel, melynek négy aktív elektrokromatikus zónája van, beépített LED-ekkel. Legsötétebb módjában a fény húsz százalékát blokkolja, a Cadillac elmondása szerint a hőenergia 89 százalékával együtt. Saját elképzeléseinket pedig 3D-nyomtatott elemekkel valósítja meg a Cadillac, ezáltal is közelítve a 400 ezer dolláros számla felé.
Amivel még odapiríthat a General Motors a Bentleynek vagy a Rolls-Royce-nak, az az Ultra Cruise, vagyis a Cadillac Super Cruise kéznélküli vezetést támogató rendszerének továbbfejlesztett verziója. A GM bízik benne, hogy a Celestiq már integrált technológiája később képessé teszik majd a teljes önvezetésre is.
A Cadillac Celestiqből napi kettő gyártanak majd Detroitban, teljesen kézzel, 2023 decemberétől. És bár kap belőle Kína, Kanada és a Közel-Kelet is, a legtöbb eladásra az Egyesült Államokban számít a GM. Hiszen minek is oda egy Rolls-Royce, ha végre a Cadillac is magára talált?