A Rolls-Royce Spectre egy 576 lóerős elektromos coupé lett
Egyben az eddigi legáramvonalasabb termék Goodwoodból, 520 kilométeres hatótávval és 900 Nm nyomatékkal a 2975 kilós tömeghez, ami azért gyorsan három tonna fölé kúszik, ha épp a csomagtartóban maradt pár bőrönd.
Tudtuk hogy jön, a Rolls-Royce pedig egyenesen odáig megy, hogy egyik alapítója, Charles Rolls elektromos autójáról beszél, ami az 1904-ben bevezetett, amerikai Columbia Electric Carriage egyik verziója volt. Az új Spectre ezzel szemben inkább a 2008 és 2016 között gyártott Phantom Coupé utódja, csak éppen a 6.75-literes V12 helyett 2023 végén 700 kilónyi akkumulátorral érkezik, melyet a teljesen sík padló alá építettek.
Mi több, az akkumulátorok a hangszigetelést is javítják, mivel a Spectre egy a korábbinál harminc százalékkal merevebb alumínium platformra épült, ami lehetővé tette, hogy a padlólemez a küszöbök közé kerüljön, ne pedig alájuk vagy föléjük, mint korábban. Így hát a padló és az akkumulátorok között a teljes kábelezés és légkondicionálás is elfért.
A négyüléses, majdnem öt és fél méter hosszú coupé 4,4 másodperc alatt lesz százon, futóművét pedig először a mínusz negyven fokos svédországi Arjeplogban kezdték hangolni, majd a forró Dél-Afrikában folytatják, hogy aztán 2023 végén a francia Riviérán adhassa rá áldását a Rolls-Royce sokat látott csapata.
A Planar névre keresztelt, erősen digitalizált aktív rendszer 18 szenzoron át figyeli, hogyan mozdul az a három tonna, és képes a stabilizátorok egyéni lekapcsolására is, ami úthibák esetén segíti a zötykölődés tompítását. Ilyenkor a gátlókat is keményebbre állítja, a többit pedig megoldja a négykerék-kormányzás.
A szinte minden esetben egyénire faragott utastérben újítás a Starlight Doors, ami nem más, mint a tetőkárpitból már ismert üvegszálas LED technológia, kiterjesztve az ajtókra. 4796 fényforrásról van szó, melyeket fával helyettesítenek, ha nem kérünk az égboltot imitáló világításból. A műszerfal is idomult az elektromos hajtáshoz, 5500 fényponttal, melyek csak az autó bekapcsolásakor aktiválódnak.
A Rolls-Royce Spectrét irányító, elvileg teljesen új digitális rendszert Spiritnek keresztelte a cég, míg a távoli elérést segítő app a Whisper névre hallgat. Ezen küldhetnek különböző tippeket a Rolls-Royce gazdagokra hangolt specialistái is, de ez nyilván letiltható, hiszen az igazán pénzes ügyfelekre optimalizálták. A kérdés inkább az, hogy bizonyos adókulcs felett ez legyen a játékszer 2024-re, vagy az új Cadillac Celestiq, ami egy sokkal merészebb iskolát képvisel?