Továbbra is két motorral és 500 kilométeres hatótávval a WLTP mérési módszere szerint, ám immár nagyobb puttonnyal. Remélhetőleg ez is megy majd úgy, ahogy egy tisztességes RS Škodától elvárjuk.
A korábban bemutatott Coupé után itt az egy fokkal praktikusabb SUV verzió is a Škoda első elektromos sportmodelljéből. Az Enyaq RS iV 0.265-os légellenállási együtthatójának és 82 kWh-s akkumulátorának köszönhetően megcélozza az ötszáz kilométeres hatótávot, míg az összkerékhajtás 460 Nm nyomatékkal hajtva 6.5 másodperc alatt löki százra. Az RS 33 lóerővel erősebb, mint az Enyaq iV 80x, a SUV pedig 15 literrel nagyobb csomagteret ad a Coupéhoz képest, amit aztán 1710 literre növelhetünk a hátsó ülések lehajtásával.
Tesla árban csakis Teslát!
De minek elkölteni egy Tesla árát, ha van Hyundai Ioniq 5 sokkal olcsóbban? Vagy Skoda Enyaq?

Az elektromos csúcsmodellhez számos extra jár alapból, köztük a sport futómű, az RS karosszériaelemek, a világító hűtőrács és a LED Matrix fényszórók. Széria még a 20-colos, feketére fújt Taurus kerékszett, ám felárért antracit szürke 21-colos Vision alufelnik is elérhetőek. Az itt is látható Hyper Green fényezés csak az RS-hez kérhető, a panorámatető opciós, a végsebességet pedig 180 km/h-nál limitálta a Škoda.
A beltérben az RS csomag részeként karbon-hatású felületeket találunk alumínium-borítású pedálokkal párosítva, valamint fűtött sportüléseket Suedia szövettel és limezöld élekkel. Jár még a három-zónás klíma, a LED hangulatvilágítás, a 12-hangszórós hi-fi rendszer és vezetéknélküli telefontöltés is a 295 elektromos lóerőhöz. A perforált bőr belső továbbra is feláras, mint ahogy az elektromos csomagtérajtó is.
Az autó agya egy 13-colos érintőképernyőn át kommunikál, és 15 nyelven értő online asszisztenssel egészíti ki a beviteli módokat. A digitális műszerfal 5.3-colos kijelzőt használ, tájékoztat a hatékony akkumulátorhasználatról, és természetesen a kormányról vezérelhető. A szélvédőre vetített head-up display a 3D-s animációkkal ettől függetlenül extra maradt.
A Volkswagen csoport MEB platformjára épülő cseh elektromos modell népszerűségét mutatja, hogy a napokban készül el a százezredik Enyaq iV. A gyártás 2020 novemberében indult, ám 2022 áprilisától több hétre leállni kényszerült az ellátási lánc problémái miatt, mivel az ukrán kábelezés a háború miatt nem ért oda Mladá Boleslavba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
