Továbbra is két motorral és 500 kilométeres hatótávval a WLTP mérési módszere szerint, ám immár nagyobb puttonnyal. Remélhetőleg ez is megy majd úgy, ahogy egy tisztességes RS Škodától elvárjuk.
A korábban bemutatott Coupé után itt az egy fokkal praktikusabb SUV verzió is a Škoda első elektromos sportmodelljéből. Az Enyaq RS iV 0.265-os légellenállási együtthatójának és 82 kWh-s akkumulátorának köszönhetően megcélozza az ötszáz kilométeres hatótávot, míg az összkerékhajtás 460 Nm nyomatékkal hajtva 6.5 másodperc alatt löki százra. Az RS 33 lóerővel erősebb, mint az Enyaq iV 80x, a SUV pedig 15 literrel nagyobb csomagteret ad a Coupéhoz képest, amit aztán 1710 literre növelhetünk a hátsó ülések lehajtásával.
Az elektromos csúcsmodellhez számos extra jár alapból, köztük a sport futómű, az RS karosszériaelemek, a világító hűtőrács és a LED Matrix fényszórók. Széria még a 20-colos, feketére fújt Taurus kerékszett, ám felárért antracit szürke 21-colos Vision alufelnik is elérhetőek. Az itt is látható Hyper Green fényezés csak az RS-hez kérhető, a panorámatető opciós, a végsebességet pedig 180 km/h-nál limitálta a Škoda.
A beltérben az RS csomag részeként karbon-hatású felületeket találunk alumínium-borítású pedálokkal párosítva, valamint fűtött sportüléseket Suedia szövettel és limezöld élekkel. Jár még a három-zónás klíma, a LED hangulatvilágítás, a 12-hangszórós hi-fi rendszer és vezetéknélküli telefontöltés is a 295 elektromos lóerőhöz. A perforált bőr belső továbbra is feláras, mint ahogy az elektromos csomagtérajtó is.
Az autó agya egy 13-colos érintőképernyőn át kommunikál, és 15 nyelven értő online asszisztenssel egészíti ki a beviteli módokat. A digitális műszerfal 5.3-colos kijelzőt használ, tájékoztat a hatékony akkumulátorhasználatról, és természetesen a kormányról vezérelhető. A szélvédőre vetített head-up display a 3D-s animációkkal ettől függetlenül extra maradt.
A Volkswagen csoport MEB platformjára épülő cseh elektromos modell népszerűségét mutatja, hogy a napokban készül el a százezredik Enyaq iV. A gyártás 2020 novemberében indult, ám 2022 áprilisától több hétre leállni kényszerült az ellátási lánc problémái miatt, mivel az ukrán kábelezés a háború miatt nem ért oda Mladá Boleslavba.