A hobbiterepjárók pár év alatt letaroltak mindent: gyakorlatilag az összes márkának van már, ráadásul szinte minden méretben elérhetők. A népszerűségük egyébként érthető, hiszen optikailag nagyok és masszívak, sőt, még úgy is néznek ki, mintha jól elboldogulnának terepen is.
Ez a valóságban persze nincs így, hiszen a relatíve nagy hasmagasság ellenére ezek alapvetően városi autók: az utcai gumik és a hatalmas felnik sem segítenek terepen. Ilyen autó az Audi Q7 is, ami bár valamilyen szinten alkalmas az aszfaltnál egy kicsivel nehezebb terep legyőzésére, offroadozásra azért nem szerencsés vállalkozni egy ilyennel.
Ugyanakkor ez a körülmény egy komolyabb átépítéssel simán áthidalható. Például itt ez az abszolút szerénytelen, fekete-bordó darab, amit Kuwaitban építettek. Kezdésnek jócskán megemelték egy Eurowise Lift Kittel, majd aládobtak egy komplett, JRZ AT Pro futóművet. Utóbbi 20 centis rugóutakat ígér, ami elég jól hangzik.
A lökhárítókat átalakították, méghozzá úgy, hogy az eredetieknek levágták az alját és a hiányzó részt látványos csövekkel pótolták. Fényforrásokból sem szenved hiányt a Q7: a díszrács környékére, a tetőre és a tükrök mellé is kiegészítő lámpák kerültek, amiket a műszerfalról, egy erre kialakított konzolról lehet vezérelni.
A felnik Alphaequipt darabok 18 colos átmérővel és 9,5 colos szélességgel látványos, bordó színben. Ezekre kerültek a gigantikus, 33/12,5R18 méretű terepgumik. Az alkatrészek nem úgy tűnnek, mintha csak a látványról szólna az egész, így egészen hihetőnek tűnik, hogy ez a Q7 valójában is legyűri a nehéz terepet.
A 2009-es Audi Q7-est egyébként egy 3,6 literes, 280 lóerős, VR6-os motor hajtja. Nagyon jó döntés volt a teljesen egyedi kipufogórendszer, hiszen egy VR6 csodásan érces hangját bűn lenne elrejteni. Reméljük, hogy tényleg használják is az Audit és nem csak a show miatt épült. Bár azért látványnak se gyenge.
Forrás: Auditography