A Porsche 2030-ra az eladásainak 80 százalékát villanyautóból szeretné teljesíteni, ehhez egy komoly lépcsőfok az SUV-kínálat elektromosítása: 2021-ben a három legnépszerűbb Porsche modell a Macan (88,362 darab), a Cayenne (83,071 darab), valamint a Taycan (41,296 darab) volt. A márka most közzétett néhány technikai részletet a hamarosan bemutatkozó villany-SUV-jéről, a Macan EV-ről.
A kompakt SUV a Porschék közül először épül az Audival közösen fejlesztett PPE (Premium Platform Electric) platformra, amely a nagyobb darabszámú modellek - tehát nem a sportautók - alapja lesz a jövőben. A rendszerfeszültség 800 volt, ami a rövidebb töltési idők mellett a nagyfeszültségű vezetékek könnyítését is lehetővé teszi. Az akkumulátor kapacitása 100 kWh lesz, az 5-80 százalék közötti töltéshez 25 perc szükséges, ami a Taycan 270 kW-jánál magasabb töltési teljesítményre utal.
Két újdonságot emeltek ki: a váltóáramú töltőt, a nagyfeszültségű fűtőegységet és az AC/DC konvertert egyetlen kompakt csomagba, az Integrated Power Boxba foglalják. A "bank charging" nevű megoldás esetén, ha a töltő csak 400 voltos rendszert használ, a Macan 800 voltos akkumulátora két 400 voltos akkumulátorként viselkedik, amelyek egyidejűleg tölthetők.
A hajtáslánccal kapcsolatban elsősorban az állandómágneses szinkronmotorokat emelték ki (legnagyobb teljesítmény 603 lóerő, a nyomaték pedig 1000 Nm lesz), amelyek a Taycanban használtakhoz képest új mágnes-elrendezést kaptak, valamint a hűtésük is hatékonyabb lett; az inverter félvezetőiben szilícium-karbidra cserélték a sima szilíciumot, hogy mérsékeljék a váltási veszteségeket; a Taycan kétsebességes váltója helyett pedig egyetlen áttételt alkalmaznak.
Finom, a 911-esre emlékeztető részlet, hogy a hátsó villanymotor a hátsó tengely mögé került, az autó súlyeloszlása így 48/52 lett, ami a Porsche szerint javítja az autó kigyorsítás közbeni stabilitását, a szerkezeti merevséget pedig növeli, hogy a villanymotor négy ponton közvetlenül kapcsolódik a kocsitesthez. A felfüggesztés hátul egy segédkeretes multilink, elöl pedig dupla keresztlengőkaros, amelynél a karok nem egyenlő hosszúságúak.
A Macanban először jelenik meg a hátsókerék-kormányzás, ami 5 százalékos kerékelfordulást tesz lehetővé, a Porsche aktív felfüggesztésvezérlő rendszere, a PASM pedig a lég- és az acélrugós kivitelhez is rendelhető lesz, előbbi a magasabb sebességek esetén automatikusan csökkenti a hasmagasságot, hogy javítsa a hatótávot. A Macan EV platformtársa először az Audi A6 e-tron lesz, a Porsche forgalmazása 2024-ben kezdődhet.