A Peugeot 205 GTI nem véletlenül lett legenda. Kora egyik legjobb hot hatch-e, szemtelenül kis tömeggel és lelkes, akarattal teli motorokkal, legyen szó akár az 1,6-osról, akár az 1,9-esről. A brit Tolman Engineering sem véletlenül választotta tehát ahhoz, hogy restomodot építsen belőle.
Maga a restomod fogalma elég széles körben alkalmazható, és bár talán az a legelterjedtebb, amikor egy ehhez hasonló klasszikusba valamilyen modernebb technikát építenek, van azért más út is. A lényeg, hogy a felújítás (resto-) és a módosítás (-mod) is érvényesüljön. A Tolman szakemberei ennek jegyében a gyári technikából préseltek ki még többet.
Az 1,9 literes négyhengeres motort, amelyet 120 vagy 128 lóerős formában ismerhettünk, átdolgozták, így már 203 lóerőt tud, ami igen komoly teljesítménynövekedést jelent. Kapott új vezérműtengelyeket, 16 szelepes, portolt hengerfejet, Motec vezérlőegységet, valamint módosított kipufogórendszert. Az ötfokozatú gyári váltót szétkapták, majd átalakított rudazattal újraépítették. Az eredmény pontosabb váltás, jobb kapcsolási érzettel. A gyorsulás pedig 0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc.
A futómű Bilstein, de kifejezetten ehhez a restomodhoz hangolják át, hátra egyedi stabilizátort is terveztek. Felárért felszerelik a GTI-t AP Racing féknyergekkel és rozsdamentes acél fékcsövekkel is. És ne feledjük a Quaife ATB differenciálművet se, ami szintúgy extraként kérhető. Kívülről eget rengető változásokat nem vehetünk észre, viszont a fényszórókat ledesre cserélték. A beltér is megőrizte az eredeti jellegét, de opcionálisan elérhető a Motec digitális műszeregysége, valamint érintőképernyős infotainment is.
A restomod elkészítése mintegy 700 munkaórát vesz igénybe autónként. A Tolmannél teljesen elemeire bontják az autót, a kasznit korróziógátló, valamint a kavicsfelverődéseknek ellenálló bevonatokkal is ellátják, nyilván kap egy új fényezést is, majd jöhet az összeszerelés. Az ár? 55 ezer angol font, azaz csaknem 26 millió forint. És már gondolkodnak a következő lépésen, hasonló kezelésen eshetnek át a 80-as, 90-es évek más hot hatch legendái is.