Bemutatkozott az Abarth 500e – teljesen elektromos!
Sokat kellett várni az első elektromos Abarth modellre, de végül megérkezett: természetesen egy 500-as Fiat alapjaira épülve. A sima Fiat 500e-nél ez nyilván erősebb, 154 lóerős teljesítménye és 234 Nm-es, azonnal ébredő nyomatéka 7 másodperc alatt repíti 0-ról 100-ra, ezzel két másodpercet ver a sima 500e-re.
![](https://kep.index.hu/1/0/4630/46302/463028/46302850_8dd80274a16ba09361aebcd5438c3173_wm.jpg)
A benzinmotoros Abarth 695 teljes 0-100-as gyorsulásban simán megveri az elektromost, viszont a rugalmasság a villany-változatot dicséri: a sajtóközlemény szerint 20 és 40, illetve 40 és 60 között vidáman megveri a benzinmotorost a villany: persze gyorsulási versenyeket nyilván nem ebben a tartományban fogunk rendezni, inkább a szűk, kanyargós utakon lehet még élvezetesebbet autózni az 500e-vel.
![](https://kep.index.hu/1/0/4630/46302/463028/46302852_f3ae10cb925c2fd4342158241544b43e_wm.jpg)
Az Abarth 500e akkumulátorcsomagja bruttó 42, nettó 37,3 kWh kapacitású, hivatalos hatótáv-adat nincs, de olyan 210 és 340 kilométer között lehet használattól függően, ha a hasonló 500e-ből indulunk ki. A viszonylag kis akkucsomagért cserébe az autó tömege is jó, 1365 kiló, ezzel valamennyivel könnyebb a Mini Cooper SE-nél.
![](https://kep.index.hu/1/0/4630/46302/463028/46302854_7a4d6e269b1c2d66b4dc77467435fc7e_wm.jpg)
85 kW a legnagyobb töltési teljesítmény, csúcson akár 35 perc is lehet a 0-80%-os töltés egy megfelelő DC-töltőn. Természetesen nem maradt ki belőle a hanggenerátor, és állítólag a legendás Abarth-motorok hangjait tudja utánozni.
![](https://kep.index.hu/1/0/4630/46302/463028/46302856_52d23bd0df858b1b196e846d8aa11e50_wm.jpg)
Érkezik belőle egy Scorpionsima limitált kiadás is, ami az Abarth megalapítására utalva 1949 példányszámban kerül forgalomba: feltűnő zöld vagy kék fényezés, még több Abarth-grafika, 18 colos felnik, acél pedálok és küszöbtoldatok jellemzik a kocsit, a központi kijelzője pedig alapfelszereltségben 10,25 hüvelykes, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkciókkal.
![](https://kep.index.hu/1/0/4630/46302/463028/46302858_7f582321f8bada4ef8d3c9e15fe2be55_wm.jpg)
Az árakat egyelőre nem ismerjük, de az biztos, hogy az itthon 15 millió forint körül alakuló, sima elektromos Fiat 500-nál drágább lesz az Abarth kivitel.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)