Az 1995 és 2004 között gyártott, negyedik generációs 5-ös BMW-t, az E39-et sokan a valaha volt legjobban sikerült BMW-k között tartják számon, és a maga korában tisztességes törésteszttel biztonságos autónak is számított. A francia Vilebrequin videójának pedig valószínűleg nem is az volt a célja, hogy ezt megcáfolja, inkább csak azt akarták megmutatni, mi történik egy autóval, ha 150 km/h sebességgel nekivágják egy betonfalnak. Ez a fekete Touring pedig csak rosszkor volt rossz helyen.
A BMW-ben természetesen nem ült senki, a mellette haladó Teslából egy VR-szemüveges srác irányította – én ilyenkor mindig belegondolok, mekkora lélekjelenlét kell ahhoz, hogy VR-szemüveggel a fejedben nekicsapj egy autót a falnak, miközben alattad is mozog egy kocsi –, az autóra 64 G-s erő hatott, az utastérből pedig gyakorlatilag semmi nem maradt, aligha elképzelhető, hogy egy ilyen autóban életben maradt volna bármelyik utas, a csomagtartóig tört a kocsi.
A 150 km/h-s sebesség a tipikus frontális töréstesztek 50-60 km/h-s sebességének majd' háromszorosa, mozgási energiában tehát négyszer-kilencszer nagyobb, és nyilván a való élet realitásaitól távol áll, azt viszont jól megmutatja, hogy sokszor mennyire elfelejtjük, milyen tempót kell koordinálnunk az autópályán.