Eladó a gyárilag mattfekete Ferrari Enzo, amiről eddig nem is tudtunk
Kezdetnek már az is elég beszédes, hogy hiába csupán 5730 kilométert mutat az óra, a meghirdetése előtt azért ráköltöttek 110 ezer eurót, többek közt azért, hogy a Ferrari-partner Carrozzeria Zanasi újrafényezze a gyári Nero Opaco, vagyis mattfekete festékkel. Tényleg Bruneiből mentették volna ki?

Ha a Ferrari még a hibridkorszak előtti csúcskategóriáját nézzük, a 288 GTO csak pirosban készült, kivéve egy feketét a brunei királyi családnak, jobbkormányos kivitelben. Aztán jött az F40, szintén csak balkormányosan, Rosso Corsa, vagyis az alap Ferrari pirosban. Kivéve a brunei királyi családnak, akiknek a Pininfarina összesen hét, más források szerint tíz F40-et konvertált jobbkormányosra, szürke, fekete, sárga és fehér festéssel, a Testarossa belterével. Az F50-et aztán lehetett több színben is kapni, majd jött az Enzo, amit főleg, hiszen addigra a Ferrari is rájött, milyen jó üzlet egyedi igényeket teljesíteni.
Megoszlanak a vélemények, hogy négyszázból pontosan hány Enzo készült feketében, de a konszenzus szerint nagyjából tíz. Ami ellenben garantált, hogy mattfeketén ez az egy 2004-es autó, a 55351-es gyártási számú Enzo hagyta el Maranellót. Mégpedig azért, mert a brunei család még a hatalmas pénzügyi botrányok után is rendelkezett akkora befolyással, hogy csak úgy egyedi festést kérjen a Ferraritól.

Majdnem három évtizeddel később az RM Sotheby's privát árverésén lehet majd megkaparintani a mattfekete szupersportautót, amibe feltehetőleg a következő tulajdonosa sem rak majd annyi kilométert, mint Richard Losee ebbe a mezei piros Enzóba.
A Ferrari Enzo, amit nem félnek használni
145 ezer kilométerrel valószínűleg ez a világ legtöbbet futott Enzoja.
Azt, hogy a Nero Opaco árnyalú Enzót Jefri herceg rendelhette magának, az is bizonyítja, hogy miután elkezdődött a Ferrari legyártása 2004 június nyolcadikán, hogy aztán október 15-én befejeződhessen, a mattfekete Enzót Londonban látták, Hampstead, Mayfair and Knightsbridge környékén, mielőtt Ázsiába repítették volna. A brunei királyi család egyik villája a Bishops Avenue jól ismert épülete Hampstead Heath fölött, ahol személy szerint Jefri herceg egyik különleges Aston Martinját láttam parkolni, 2009-ben.
A hatliteres V12-vel szerelt Enzo ritka fekete példányaiért simán elkérnek bő kétmillió dollárt manapság, így csak tippelni lehet, mennyit érhet a tényleg egyedi, belül is fekete bőrrel rendelt mattfekete Brunei különlegesség. Immár új lámpákkal, felújított kapcsolókkal, kicserélt motorfedő üveggel, és persze a teljesen friss fényezéssel.
Végre azt is tudjuk, hogy egy ilyen munka a Carrozzeria Zanasi árazása szerint 110 ezer euro.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
