Már folyik az új Moszkvics gyártása, ahogy mi is megírtuk, a kínai JAC autógyár modellje az alap, sőt gyakorlatilag egy az egyben ugyanaz, mint a JAC JS4 nevű autó. Az oroszok azonban ennek ellenére nem akarják elárulni, honnan jön az új Moszkvics.
Régi hagyománya van arrafelé a dolgok elhallgatásának, ha a vezetők valamiért úgy vélik, mindez Oroszország anyácska érdekeit szolgálja. Ki tudja, ezúttal milyen érdekek rejlenek a dolog mögött, de szinte bohócot csinálnak most magukból az oroszok azzal, hogy sumákolva megpróbálják elhallgatni, honnan is származik valójában az új Moszkvics. Néhány napja nagy csinnadratta közepette kezdték meg a gyártást a Renault egykori üzemében - a francia gyártó a háború kitörése után vonult ki az országból - és a tervek szerint már decembertől kapható is lesz az autó.
A kocsi egyébként egy SUV, amely nem csak megejtően hasonlít a JAC JS4 nevű kínai kocsira, de gyakorlatilag ugyanarról a modellről van szó. Úgy tudni, a Moszkvics még a hivatalos prospektusokban is a kínai képeket használta, mindössze a grafikus rajzolta át a márkajelzést Moszkvicsra. Az oroszok mindenesetre legutóbbi bejelentésükkor nem büszkélkedtek a kínai származással. Hivatalosan a Kamaz készíti a Moszkvicsot, akik most közleményben büszkélkedtek azzal, hogy fontos stratégiai partnerüknek köszönhetően rekord gyorsasággal készülhetnek az autók, de nem nevezték meg ezt az üzlettársat.
A Reuters kérdésére Maxim Kljuskin, az üzem projektmenedzsere sem volt hajlandó elárulni partnerük nevét, de nem kell nagyon szemfülesnek lenni ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a JAC-ról van szó, hiszen gyakorlatilag az összes alkatrészen ott virít a nevük, a legtöbbjén egyszerre latin betűkkel és kínai írásjelekkel. A Kamaz tervei szerint még az idén legyártanak 600 darabot a kocsiból, aminek egyharmada tisztán elektromos lesz. A benzines változat 150 lóerős, 1,5-ös turbós motort használ, az elektromos verzió pedig ugyancsak 150 lóerős lesz, de még nem tudni, hogy az 55 vagy a 66 kWh-s aksival kínálják-e.