Cosworth-motor őrjíti meg az egykor ezerkettes Ladát
A Ladát idehaza nyilván mindenki ismeri valamilyen szinten: vagy neki volt, vagy a szülőknek, nagyszülőknek, esetleg a haveroknak, de legalábbis tudunk mutatni valakit, aki mindig vágyott rá. Ennélfogva aztán igen komoly tuningközösség is épült köréjük, a skála a vágott rugótól és az olyan – inkább pimpeléshez szükséges – általános kiegészítőktől, mint a nelásskirács és a golyós üléshuzat, egészen a pénzt és időt nem kímélő építésekig terjed. És itt érthetjük a gyári motor szétreszelését vagy a teljes, motorcserés átalakítást is.
Vezető slágertéma mostanában, hogy milyen drága a jogsi, hogy lassan luxus lesz az egyik "alapvető okmányunk". Ne is kezdjük most helyre tenni azt, hogy a jogosítvány nem alapvető okmány, hanem igazolás arról, hogy megfelelően megtanultunk egy meglehetősen bonyolult és veszélyes dolgot. Hogyan, mennyiért és milyen óraszámban szerezhetünk jogsit Európa néhány olyan országában, amihez nekünk is sok közünk lehet?
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében adtak át zenélő útszakaszt: a 37-es út átfogóbb felújítása zajlik, annak részeként készült el az újharangodi és bekecsi csomópont közötti mintegy 10 kilométer. Ez foglalja magába azokat a métereket, ahol az Érik a szőlő kezdetű magyar népdal csendül fel az aszfalt barázdáinak és autónk gumijainak előadásában.
A Caterpillar 793 egy elektromos prototípus, mely nemrég demonstrálta, mit is tud egy csaknem hét kilométer hosszú tesztpályán. Mivel a bányákban rövid távokon kell hatalmas tömegeket mozgatni, sokszor jelentős szintkülönbségeket leküzdve, az elektrifikáció logikus lépés.
Az Alfa Romeo és a DS mellett a Lancia a Stellantis prémium kínálat bővíti majd, először öt európai piacon száz márkaképviselettel, közben erős online eladásokra is számítva. A torinói csapat új és teljesen elektromos modellpalettát ígér 2028-ra.
Elon Musk majdnem pontosan öt évvel ezelőtt mutatta be a Tesla elektromos kamionját, a Semit. Nem sokkal később a Pepsi Co. bejelentette, hogy összesen száz darabot rendelnek belőle. Igaz, a sorozatgyártás elindítása egyre csak csúszott, először még 2019 végét ígérték, majd 2020 végét és így tovább. Most azonban valóban megindult a Semi gyártása a nevadai Gigafactoryban, Elon Musk átadta az első két példányt a megrendelőnek és még ebben a hónapban megkapja a Pepsi az összes megrendelt elektromos teherautóját.