A Radical 1,5-literes négyhengerese 232 lóerőt tud, bioüzemanyagra készen
Ha olyan versenyautó kell, ami megbízhatóan tépi le a fejed újra és újra, a 2023-as Radical Motorsport SR3 XXR ígéretesnek tűnik. Főleg az ötödik generációs motorjával, hiszen a turbós 1,5 literes, immár bioüzemanyagokat is örömmel éget, ami nem utolsó dolog a szigorodó emissziós szabályzás hajnalán.
A Radical annak idején Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa-motorok optimalizálásával kezdte, 1997-os indulása óta pedig saját motorgyártó részleggel is bír, mely az 1340-köbcentis négyhengerestől a Ford 3,5-ös Ecoboost V6-jáig számos benzinmotorral foglalkozik. A motorok köré természetesen versenyautók is épülnek, melyek közül a legnépszerűbb az SR3.
Az új SR3 XXR az 1,5-ösre fúrt RPE négyhengerest használja 232 lóerősre húzva, 10,000 fordulatos tiltással és hatsebességes szekvenciális váltóval, valamint a Quaife sperrdifijével. Az evolúciós modell megkapta az AP Racing négydugattyús fékrendszerét is, ami elég sűrűn bizonyít versenykörülmények között. Alap még a pit limiter a boxutcás guruláshoz, és lecseréltek bizonyos szenzorokat is, többek közt a bioüzemanyag kalibrálása miatt.
A Radical szerint több mint ezer eladott példányt követően az SR3 család lehet a világ legnépszerűbb dedikált versenyautója. Ami biztos, hogy az XXR rendelhető marad az 1340 köbcentis motorral is, mely durván 200 lóerőt teljesít.