Egyre több autógyártó játszik el a gondolattal, hogy villanyautóinak egyes funkcióit külön fizetőssé tegye. A Tesla 2000 dollárért kínálja a Model 3 és Model Y Long Range modellekhez az Acceleration Boost csomagot, mellyel szoftveresen javul az autó gyorsulása, hasonló szolgáltatása pedig bizonyos EQ típusokhoz a Mercedesnek is van, évi 1200 dolláros előfizetési díjért. A BMW azonban nemrég közölte, ők nem terveznek ilyesmit.
Frank Weber, a német prémiummárka fejlesztésért felelős vezetője nem zárta ki, hogy ők is kínálnak majd fizetős szolgáltatásokat, azonban leszögezte, plusz lóerőket nem árulnak majd.
Ennek oka pusztán pénzügyi, nem pedig jófejség. Ugyanis, ha központilag növelik egy eladott autó teljesítményét, a változást jelenteni kell az illetékes hatóságok felé, mely pénzbe, időbe és papírmunkába kerül. A német autógyár pedig úgy látja, a külön megvásárolható plusz lóerők nem jelentenének annyi bevételt, hogy mindezt megérje minden egyes alkalommal végigjátszani, ha valaki fejleszti az autóját. Ennek megfelelően Weber úgy fogalmazott, elméleti síkon nem látnának problémát egy hasonló előfizetéssel.
A szolgáltatást egyébként a Mercedes is még csak az Egyesült Államokban kínálja, mivel Európában "jogi akadályokba ütköztek."